några frågor om CMFB kondensator för

L

lhlbluesky

Guest
för en fullt differentierad opamp, SC-CMFB är vanligt.Om Gain-främjade teleskoparmar opamp används, då båda viktigaste opamp och hjälpmaskineri förstärkare behöver SC-CMFB krets.Jag vill fråga:

hur man väljer värdet av de två cmfb kondensatorer C1 och C2 (antar C2 cmfb kondensator) för både huvudverksamhetsproducenter opamp och hjälpmaskineri förstärkare?

någon säger, beroende på vilken bandbredd kravet på DM loop och CM loop, det vill säga BW-CM> BW-DM.Stämmer det?och hur man inse det?och hur man kan beräkna den feedback faktor för både DM loop och CM loop och för både huvudverksamhetsproducenter opamp och hjälpmaskineri förstärkare?för extraanställd förstärkare finns det inget DM slinga, sedan hur du får ut det DM feddback faktor på det?

en annan fråga: hur kan vi avgöra det nuvarande förhållandet viktigaste opamp och hjälpmaskineri förstärkare?någon säga mig det handlar om 5:1 till 10:1, men varför?Finns det något skäl?

Slutligen, varför PMOS transistor har mindre 1 / f brus än NMOS transistor?

Jag är fruktansvärt förvirrad om dessa problem, pls hjälpa mig.
tack alla för svar.

 
Jag tror cmfb behövs bara för OTA inte hjälputrustningarnas förstärkare.de kondensatorer förhållandet bör väljas beroende på gemensamma läge vinna och släthet du behöver vid utgången av förstärkaren

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top