Om frekvensplanen verktyg

M

mydreamhouse

Guest
Vilken är den bästa programvaran för transceiver frekvensplanen?

XXI wiek przyniósł nam wiele przydatnych urządzeń, bez których dziś nie wyobrażamy sobie życia. Jednym z najbardziej docenianych jest telefon komórkowy, który na przestrzeni wieloletnich zmian, stał się wielofunkcyjnym smartfonem. Jego funkcja jest bardzo zbliżona do tej jaką pełni komputer.

Read more...

Ypu kunde titta på ansoft designer - studentversion som är gratis att ladda ner.Detta har ett system simulator och borde kunna göra vissa grundläggande beräkningar transceiver system.

Shogun

Hej alla,

Bara för min förståelse.
Vad är frekvens planering.

Fall 1: I trasceiver betyder, vad som ska LO-frekvensen If är detta och RF är detta förutspå var de falska minskar och finna en lämplig frekvens för TX och RX.

och fall 2.i Cell.(mobil, BS tillämpning) Frekvens av varje cell wrt intilliggande cell, avstånd, återanvändning etc.

Har jag rätt.
is talking about first case.

Jag tror mydreamhouse
talar om första fallet.
Vanligtvis har jag sett folk använda Excel-ark för detta.Finns det någon lättillgänglig programvara??
-Has ansoft got this option.

shogun-Har
ansoft fick denna möjlighet.

Hälsningar
GV

Tack!
Ja, jag menar hur man avgör LO och IF för en ny transceiver och hur analys falsk.
känd i vissa Excel-blad kan beräkna falska, men det är alltför lätt.Annonser kan vara ett alternativ för RF budget men för falsk analys.

Check RFcafe.com.Kirk har det bra verktyg för frekvensen planering.Också Genesys har bra planeringsverktyg.

u kan även använda ADS i oäkta analys.men det kommer att ta tid.frequqncy hyvling är en tidskrävande design steg

Genesys har tänk om verktyg, bestämma det lätt IF frequency

också kontrollera vissa böcker kan u studera Falskfrekvens med några enkla hand beräkning

khouly

Agilents Genesys WhatIF verkar vara mycket kraftfull och kan idenify grafiskt alla sporre fria regioner omedelbart för dig när du planerar din frekv.
http://eesof.tm.agilent.com/products/genesys/whatif.html

Kolla SpectraSys också för grundorsaksanalys av sporrar.
http://eesof.tm.agilent.com/products/genesys/spectrasys.html

Tack alla ..........
vilken programvara som används i RF planering?
kan någon ha en idé?
plz ..........

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back