om layout av spegeln

L

lhlbluesky

Guest
att spegla aktuella exakt bör förhållandet W / L av de speglade och spegling transistorn att vara exakt, för, jag vill be för W / L = 50/0.5 med fingret antal = 10 (spegling transistor) och W / L = ? 10/0.5 med fingret antal = 2 (speglad transistor), hur layouten om jag använder tekniken att dela source och drain kan parasitiska locket vara annorlunda, och förhållandet kan inte vara exakt, hur lösa it.pls .

din ranson är lite för stor: 500/20 försöker enheten element och tekniker cc etc.

[Quote = lhlbluesky] för att spegla aktuella exakt förhållandet W / L av de speglade och spegling transistor bör vara exakt, för, jag vill be för W / L = 50/0.5 med fingret antal = 10 (spegling transistor) ? och W / L = 10/0.5 med fingret antal = 2 (speglad transistor), hur layouten om jag använder tekniken att dela source och drain kan parasitiska locket vara annorlunda, och förhållandet kan inte vara exakt, hur att lösa it.pls. [/quote] Vanligtvis parasitiska av Aktuell spegel är inte kritisk. Och är 50/0.5 är den totala storleken? om det är 500/0.5 och den andra är 20/0.5, kommer förhållandet att vara för stor, skulle du använda bättre höga spegeln Swing cascode. Och 0,5 U längd är för liten för strömspegeln. Bredvid, vilken krets gör strömspegeln användning?

Vanligtvis parasitiska av Aktuell spegel är inte kritisk. Och är 50/0.5 är den totala storleken? om det är 500/0.5 och den andra är 20/0.5, kommer förhållandet att vara för stor, skulle du använda bättre höga spegeln Swing cascode. Och 0,5 U längd är för liten för strömspegeln. Bredvid, vilken krets tänker strömspegeln använda? [/Quote] Jag tycker 50/0.5 är den totala storlek, om det är 500/0.5, skulle parametern vara M = 10, men här är det nf = 10, fingret bredden är 5/0.5 Jag har mött samma poblem när man utformar en ström spegel med chartrade 0.13um process. När jag använde "w = 10U, M = 5", är total bredd 50U, kommer den nuvarande väl anpassade, men när jag använder "w = 50U, NF = 5 ', har det en stor obalans ca 10%. Jag tror att layouten är som "w = 50U, NF = 5". Jag vill också man vet, som jag shoud användning, tack

Jag tycker för bra matchning av nuvarande speglar de ska ha samma W, Finger no.s, & längd. Även variera något. av enheter (M) att variera spegling förhållandet.

Hej Med stora värden för W och L skulle leda till bättre matchning. De parasitära lock kan begränsa din BW inte din matchning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back