op amp-simulering frågor

A

Arbil

Guest
1.hur man kan simulera input-refered offset?
vi vet att det finns systematiska offset och slumpmässiga offset.
Om jag simulera OPA i en riktig använda slinga, medan alla noder "spänningar fastställs genom feedback, gör spänningsstyrning skillnaden i detta fall lika med det systematiska kompensera?
Och är det tillfälliga kompenseras från Monte Carlo-analys?Vad är innebörden av nominella offset och genomsnittlig offset, som är mer användbar i utformning eller tillämpning?

2.hur man kan simulera spänningsutgång buller och input-refered buller?
Jag har hört att ljudet av en förstärkare huvudsakligen kommer från dess input-ljud, vilket oftast bestäms utifrån spänning, såsom bandgap.Så jag vill veta hur man simulera bandgap produktion buller?kan någon ge mig några bra referenser?
och om vi måste överväga om bullret i vår design?

3.gemensamma mode input och output utbud
Allen's bok ger oss några prover om common mode input och output utbud simulering.
Men jag tror att enhet-feedback system för CMI simulering kan endast tillgänglig om den övre och undre gräns för produktionen sortiment täcker gränser inspänningsområde.Men det är inte riktiga i de flesta verkliga kretsar.så hur kan man simulera verkliga indata-och utdata räckvidd?
Och hur definierar du gränsen för "common mode inspänningsområde om en enhet-feedback system används?när ingången differential spänningen 1mV?eller 100 uv?Kan du ge mig några rimliga referens?

Tack så mycket, kan vi tala mer om detta ämne om du är intresserad av det.

gå för boken CMOS analog circuit design av Philip Allan och Holberg.
allt ges regar ding testet setup för OPAMP

om sim gemensamma mode inspänningsområde

u kan använda öppen slinga op-förstärkare med en rimlig ingång common mode-spänning med AC = 1 i positiv input och samma input common mode-spänning med en liten skillnad offsetspänning på negativ ingång.Sedan u sopa litet offsetspänning att få en rimlig AC DBgain.Med den lilla offsetspänning u kan sopa in common mode-spänning för att få gemensamma regelsystem inmatningslägenTill efter 3 minuter:eek:m sim gemensamma mode indata
-
u kan först avgöra hur en ingång common mode-spänning, sedan sopa den lilla skillnaden offsetspänning i negativ input till rimlig output DBgain.Med den minsta och den största offset spänning, kan u ha gemensamma regelsystem mode produktion till viss input common mode spänning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back