Opto Isolator fråga

M

mark30504

Guest
Hej Jag har ett program där jag behöver 24V DC Plus reda på att jag vill använda en opto isolator men allt verkar vara NPN. Några Thoughs? Tack Märk

Bind kollektor utgångstransistorn till 24 vol skenan. Den isoleras i alla fall.

Hej, kan du bara lägga extern PNP transistor som kommer att drivas från den NPN insidan optoisolator. På detta sätt kommer du att undvika att placera en belastning i emitter circiut.

Hej Tack för replys jag skulle vilja göra det utan att lägga Componets om möjligt. Så, du säger opto fungerar mer som en switch. dvs genom att ansluta Collector till 24 V Plus och använda sändaren för att driva min krets? För att sändaren blir låg när transistorn i opto är avstängd, ska jag lägga ett motstånd till 0V DC sändaren PIN? Jag har alltid sett opto dras NPN arbete. Det vill säga, Emittern bunden till 0V och ett motstånd på kollektorn för att Plus DC och signalen tas vid kollektorn juction av motståndet och kollektor stift. Menar du att det kommer att fungera åt båda hållen? Collector till plus och motstånd till OV på Emitter? Signal tas på Emitter PIN? Tack Märk

Hej, Ja, visst det fungerar, men kontrollera Vceo speciell av den utgående transistorn. Också använda en hög motstånd från sin bas till jord. Kollektorn resistorn bör vara tillräckligt stor för att begränsa strömmen för att säkerställa att transistorn ingår mättnad för en given inmatning diodströmmen. Hälsningar, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back