PCI Express

R

ranganath_d

Guest
wht är maximal dataöverföringshastighet på PCI Express???

http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_ExpressCitat:

Första generationens PCIe överför data med en 2,5 GT / s (gigatransfer per sekund) signaling per körfält.
PCI Special Interest Group (industrins organisation som upprätthåller och utvecklar de olika PCI standarder) nyligen meddelat PCIe version 2.0 vilket ökar signallering skattesats på 5 GT / s per körfält

Hej,
Vänligen se bifogad fil kommer maj rensar du tvivlar på PCIe.

Behöver du mer i detalj, tveka inte att kontakta mig.

hälsningar,

N. Muralidhara
MSRS, CRL-BEL
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Hej Ranga,

Läs bifogad fil.Dess från Intel själva.Till skillnad från PCI, PCI2.2, PCI-X PCI-Express bygger på LVDS Technology.Dess en skalbar buss.En grundläggande PCI-e länk kommer att ha 2 LVDS länkar, en för Tx och en annan Rx.Det använder inbäddade clocking teknik.Enligt detta dokument högsta praktiska hastigheten som kan uppnås är 2,5 Giga Transfer / sekund / riktning.Detta är en länk.Du kan öka bussen bredd.Därför PCI-e nämns med villkoren x1, x2, x4, x8, x12, x16, x32.Det betyder inget.körfält i bussen på ett system.Mer om köer mer bandbredd.

Det viktigaste att notera är till skillnad från andra PCI standarder detta inte är bakåtkompatibelt både elektriskt och mekaniskt.Även om det kallas så, eftersom programvaran programmerare eller en BIOS författare eller en Driver författaren behöver inte göra någon sak särskilt för att använda den här bussen.De kan bara följa de metoder som gäller för den gamla PCI-komponenter.Den här standarden definieras av PCI-SIG.Därför kompatibilitet bakåt i form av mjukvara, dvs varken BIOS eller Processor finner eller känsla dessa skillnader.Jag antar att PCI-e kretsuppsättningar kan använda liknande Avbryter, minne kartläggning och saker både i likhet med sina äldre motverka en del PCI PCI2.2 eller PCI-X.

För ökad tydlighet och information läs bifogad fil.

srinivasan_b1 (at) yahoo.co.in

Tack & Regards,
Srinivasan
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Hej

Kan någon skicka mig PCIexpress generation 2,0 Mindshare bok.Detta är till stor hjälp för mig ..Vänligen meddela något om PCIexpress Mindshare Genration 2 [PCIe utveckling].

Tack på förhand
Rakeshrupan.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back