problem i avr c koder

E

engineer khan

Guest
?? vad gör på följande sätt i LCD gränssnitt programmet (PLZ någon hjälpa mig bröder)
Code:
 lcd_cmd (unsigned char post) {dataport = objekt, ctlrport = (0

Båda kodlista gör samma sak förutom förseningen (50) i den första listan.

Jag tror att problemet är med komplexiteten här försökte författaren till koden för att göra koden tydlig, men det kan bli mer komplicerat i en oerfaren ögon. (S) försökte han lyfta "rs" och "rw" bitar ska 0 när "en" klockas:
Code:
 ctlrport = (0

vad>, |?? står för kort dessa PLZ,,,, kan inte v Använd samma C-koder som för 8051 som jag har gett i tidigare inlägg??

Har du gjort en sökning efter C operatörer? Om inte bör du, hittar du många webbsidor som förklarar dessa.

[Quote = ingenjör Khan, 1139411]???? Vad>, | står för kort dessa PLZ,,,, kan inte v Använd samma C-koder som för 8051 som jag har gett i tidigare inlägg [/quote]> skiftar biten till höger. Om PORTA = 0b00000001, om den flyttas kvar blir 0b00000010, dvs innebär 1PORTA 8PORTA värdet förblir densamma. | Är en bitvis OR-operator.

Det är inte korrigera beteendet du beskrev är roterar inte flytta. En rätt skift med 1 på en byte ger 0 och en vänster skift med 8 ger också 0 om det ursprungliga värdet är 1.

Det finns inte någon åtgärd tillämpas på "ctrlport" i 1: a raden, det är bara laddad med ett nytt värde som en '0 'skiftade' sv 'antal gånger som fortfarande är en '0'. I 2: a raden är det återigen laddad med ett nytt värde, men denna gång 3 värden opereras. Medan "(0

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back