PSpice mixed signal simulering problem

K

kleinesmurf69

Guest
Hej, jag har problem med att simulera en multivibratorkretsen följt av vissa digitala delar. Jag får en hel del simulering meddelanden och spänningarna är alldeles för hög, inte vibratorn inte korrekt svänga mer ... Har någon ett exempel blandade signaler projekt i OrCAD PSpice? Kan du dela? Tack. Bästa hälsningar.

Hej, jag tror du behöver ange ett startvärde värde för kondensatorn du använder i multivibratorn. Denna parameter är märkt "IC". Du hittar den i kondensatorn parametrar. Försök att ställa denna parameter till 0 eller ett värde som är lika med nätaggregatets en.

Har redan tagit hand om denna IC. Multivibratorn svänger ordentligt när det inte finns någon port bifogas. Ställa IC = 0V ger bättre resultat, men de är fortfarande fel. Efter grindarna svängningen går förlorad, förmodligen på grund av fel spänningsnivåerna i multivibratorn. De spänningsnivåer oscillatorn skall vara symmetrisk kring noll axeln och har en amplitud lika med strömförsörjningen. Denna asymmetri är också närvarande utan grindarna, men det är mindre. Kretsen har byggts och fungerade korrekt. Syftet med dagens simuleringar är att kunna simulera / utforma denna typ av kretsar innan att bygga dem i framtiden. Bästa hälsningar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back