PSRR simulering för op amp

P

puyeng

Guest
Jag har att göra PSRR simulering med definition: PSRR-= Av (vss = 0) / röv (VIN = 0) betyder det att när jag mäter Av ställde jag AC-signal på I / p + ve av enhet vinst op amp , och när jag mäter Ass, ställde jag AC signal på VSS. är att det korrekta sättet att göra det? vad är värdet av frekvensen när folk säger "PSRR med hög frekvens? är det på GBW av öppen slinga op amp? vilket PSRR värdet vid GBW anses hög? Jag behöver förbättra PSRR min op amp, men eftersom det är mest påverkad av AV, kunde jag inte bara att genomföra tekniken direkt. ser fram emot svaren. Tack

Din mätmetod ska vara korrekt. I allmänhet är 100 kHz den höga frekv. PSRR, har det inte direkt relation mellan GBW. Visst kan PSRR förbättras genom att öka Av.

PSRR ingår PSRR + och PSRR-, din mätning är PSRR-. Men i allmänhet PSRR + är inte tillräckligt, så det bör övervägas noga.

Hej, 1.Du behöver inte mäta genom att AC-signal på både in-och vss.u kan göra på oneshot genom att ansluta OPAMP i enighet vinst konfiguration och tillämpa AC signalen först i supply.in det fallet ur PSRR-= 1 / Ass. 2.depending om ansökan, u måste kolla med vilken frekvens u bör se till att PSRR.For exempel om ur kretsen tar leverans från DC-DC-omvandlare, vilket kommer till 200kHz, u måste sörja för PSRR på 200 kHz och Noway relaterad till GBW. 3.you kan förbättra PSRR genom att öka förstärkningen hos operationsförstärkaren. Jag hoppas att det hjälper.

Hej vänner, jag faktiskt är att utforma en spänning regultor som omvandlar spänningen från 1.8V till 1.5V. Detta 1.5V tillförsel ges till ringoscillatorn. Någon berättade för mig att jag behöver mäta PSRR vid frekvensen hos oscillatorn, det är 300 MHz. Är det rätt? Eftersom vid den hög frekvens PSRR är mycket låg. Kumar

[Quote = sivankumar] Hej vänner, jag faktiskt är att utforma en spänning regultor som omvandlar spänningen från 1.8V till 1.5V. Detta 1.5V tillförsel ges till ringoscillatorn. Någon berättade för mig att jag behöver mäta PSRR vid frekvensen hos oscillatorn, det är 300 MHz. Är det rätt? Eftersom vid den hög frekvens PSRR är mycket låg. Kumar [/quote] För PSRR du behöver oroa dig för tillgången rippel frekvensen och inte lasten aktuella frekvensen. För att ge bättre tillgång på 300MHz belastningen regleringen av LDO måste vara bra på den frekvensen. Du kan lägga till ett 0Vdc, 1Vac spänningskälla på utgången, kör en AC analys och kontrollera utgången impedans LDO. Men 300MHz belastningsreglering normalt hjälp endast av de utgående decaps.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back