pulstoppen mätning

A

amirbaragh

Guest
Hej, jag vill mäta toppen av en likriktad puls signal.one enkelt sätt är att använda provet och hold.but här har jag en signal i X-bandet (hög frekvens) med intermittensfaktor om 10ns.so jag skränande använda prov och håll. snälla hjälp mig!

Gigatronics och Agilent tillverkar mycket noggranna och kostnadseffektiva Detektorer toppeffekt och Mätare kraft för pulsade RF-signaler. Allt du bör välja en lämplig Power Detector och Power Meter angående din frekvens och modulationsschema.

Hej Jag vill mäta toppen av en likriktad puls signal.one enkelt sätt är att använda provet och hold.but här har jag en signal i X-bandet (hög frekvens) med intermittensfaktor om 10ns.so Jag kan inte använda provet och hold.please hjälp mig!
Det finns några snabba omfattningar. Jag brukade använda en gammal Tektronix som hade ett huvud med en stigtid på 25 hk. Det var nog runt 20 år gammal, men jag är inte säker på vad som är state of the art nu. Vad sägs om att blanda det med en signal nära i frekvens, att filtrera bort summan frekvens, och titta på skillnaden frekvens på en vanlig omfattning?

Hej Dess ett bra sätt som jag har ansett det som den sista way.but nu har jag valde IC ltc5564 att rätta min ingång och vill mäta toppen av output.note att min indata är en puls modulerad signal.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back