questioin om fällans

F

fanrong

Guest
Hej, alla:
Jag vill rita en schematisk i häxa finns 8 transistorer parallellt.I candence, kan vi ändra multiplikator egendom till 8.Men hur
göra detsamma i erövringen av Orcad?

Hej,

Jag använder olika verktyg för schematisk fångst som kadens och viewlogic så det inte är 100% korrekt svar, men jag kommer facket att föreslå mitt bästa effots (Nedan alternativ använda den).

1) I transistor attribut (egenskaper) define multiplikator egendom (MULT) och tilldela värde eller definiera array ($ array = n, $ array = x: y) egendom och tilldela värde.egendom definiera varje plats (schematisk eller symbol).

2) Lägg programbibliotek som innehåller MOS transistor eller creat ny symbol och definiera dess egenskaper.

Tack
Koti

Dra transistor symbol och lägga det åtta gånger på arket.Sedan ansluter du stift (i alla fall att kräva utjämning motstånd antingen utsläpp eller i grunden om det är en bipolär).

Definiera första komponenten i biblioteket med så många pinnar du behöver, sedan ladda det.

Om du vill ha paketet endast Schematic Capture och inte i PSpice, kan du använda Edit del att redigera terminalerna.

Lägg Terminaler och tilldela namnet.Skapa rätt fot skriva ut och umgås med paketet för att undvika layout designerns fel....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back