RF Counter och Antennegenskaper projektet?

  • Thread starter Robert A. Patterson
  • Start date
R

Robert A. Patterson

Guest
Jag har en RF motverka genom Radio shack 22-305.Jag undrar om ni kunde förklara för mig hur man använder det på rätt sätt?Jag är bara att komma igång antenn teknik och vill ha en uppfattning om hur man kan trimma antennen som jag arbetar med och skulle vilja veta hur du kan använda och ställa in RF motverka.

Jag kom med en idé att bygga en antenn som fungerar liknande en fotoelektromotoriska celler.Förra året jag byggt en provisorisk transformator och vågledartyp antenn som orsakade ett lysrör till flimmer i 10-fot i vågledartyp transformator krets.Jag monterade den vågledartyp av spolningsluftens några gamla C-bandet parabolantenn delar.Jag byggde transformator från några gamla ferrit pärlor.Det fanns inte tillräckligt med utrymme inne i kulor att passera mer än en enda tråd, så jag lindade de två andra ringar på utsidan av centrala och används mässing bultar för gap växlar.Luckorna aldrig sparken som jag känner till men lysrör flickered inom 10-fötter antennen.

Jag har precis börjat titta in i 3D-design mjukvara förra veckan för att se om jag kanske kan modellen kretsen genom att dra / släppa samma komponenter i 3D-miljö och låt programmet kritan nummer och detalj en ray spår, men det verkar de program är lite av min ekonomiska ligan börjar på $ 10-grand.

Trodde att jag skulle prova några av de demoversioner ändå bara att få mina fötter blöt.Mätaren har tre strömbrytare (on / off) (50-ohm / HiZ) (50-MHz, med upp / ner pilarna) Mätaren har också långsam / snabb gate hastighet.

Om jag ställa in växlar till 50-ohm och MHz byta till nedåtpilen jag få en behandling av 55.

ändra MHz växla till uppil jag få en behandling 212.

Ska jag läsa 55-ohm på 212-MHz?

Om jag ställa in växlar till HiZ och MHz till nedåtpilen jag få en behandling 19.5

ändra MHz växla till uppil det står 130.

Är jag läsning 19.5 Impedans på 130.MHz?

Tack

Robert A. Patterson
http://quantumgravitics.tripod.com

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top