Robotic förflyttning

N

NVD

Guest
Jag tror att elektromagneter kan användas för att orsaka förflyttning i en robot.I detta fall en elektromagnet kommer att trycka eller dra i spaken (delen av robot) och det kommer att finnas något behov av en motor.Några kommentarer?

Hej,

Ja, jag har en kommentar.I elektromagnet, depands allt vad du pussing.Låt säga att du vill driva en Aram, då blir det annorlunda om du har innehar något eller inte.
Ännu värre, kommer du att spendera energey hela tiden, medan det i en motor du kan bryta och sluta använda batteriet och energi.
Lycka till.

mmmm elektromagneter ...låter som det kommer att komplicera de flesta av de saker där, kunde styrsystemet vara mycket komplicerat när du använder motorer kan det vara mycket lättare att kontrollera positionen i armen eller del du flyttar.

Vore det inte bättre att använda elektromagneter att lyfta roboten från golvet, vilket minskar de krafter i rörelse från golvet, det sättet kan du trycka roboten använda andra sätt och hushålla med kraft genom att inte ha starka krafter som begränsar rörligheten.

Motor är den utvecklats enheten med ditt koncept.Passiv mekanismen är rätt väg att analysera funktioner i roboten: det är lätt att genomföra några inslag i mekaniska systemet medan det är lätt att genomföra andra inslag i elsystemet.

robot locomotion har i allmänhet sex wheel.just vill vistas.också varje hjul har en drivande enhet.

Jag tror pasive dynamiskt synsätt är mycket naturligt och energi eficient.Men roboten Styralgoritmen är mycket komplicerad, eftersom man måste ta itu med gång störningar.Om gång störningar inte compesated kan roboten falla.

Jag instämmer med vad wt70707 sa

en motor använder också samma koncept för magnetism

när ström leds genom en motor det magnetises lindningarna och på grund av magnetisk attraktion / repulsion mellan rotor och stator, rotor flyttar

så i grund och botten en motor är bara en utvecklad version av vad NVD önskningar

Vi kan ändra cinstruction av en motor med magnetism teori.

Hej,
Jag sak som med hjälp av motorerna är det bästa eftersom:
1.motorerna ger fullständig förmåga på kontroll i förflyttning och förändring sidan av rörelse, special om u använder en stegmotorer.
2.Av motorer u kan ge dubbel och mer av en stark motor med hjälp av ett redskap system om u behöver det i spaken.wini

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back