seriell programmering på proteus - MAX232 problem

W

wolverine123

Guest
Hey guys Jag försökte simulera seriell programmering på Proteus och försökte skicka ett tecken, tillade jag en virtuell terminal i början innan det passerar genom MAX232 och jag kunde se tecken fina ... men efter att ha passerat genom MAX232 jag fick aldrig samma karaktär igen ... som om skickade "A" skulle jag få "_" efter att ha passerat genom MAX232 .... kan någon snälla hjälp: S

Ingen kan svara på din fråga utan din krets Kontrollera din krets två gånger. Endast möjligt problem är med kretsen Nandhu

Kom ihåg att Max effektivt inverterar din signal. Du måste skicka det via en annan Max

Följande bild visar den text som överförs fint men följande efter att ha passerat genom MAX232 visar något annat Men om det blir inverterad då jag brukar se önskad effekt när jag ansluter en seriell kabel och testa produktionen i HyperTerminal??

den vterm i ISIS måste vändas för att ansluta en mx232 i simulering ... har du valt att invertera RXD och TXD i vterm egenskaper?? kanske det är problemet ...

Jag vet att detta är mycket gamla tråd, men jag vill lägga svaret där bara förfallodaginteärfastställd någon leta efter den. Högerklicka på den virtuella terminalen, redigera egenskaper ändras från normal till inverterar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back