Serieport till L293D ...???

I

iridium

Guest
Please help me ....Jag behöver programmera serieport med VB6 ...do enuone vet hur CONECT och program serieport till L293D ...Thanks!Ognjen, Serbien

Du kommer inte att kunna ansluta den direkt.Bättre använda en nivå omvandlare IC, såsom MAX232 eller MAX233, och en microcontrolelr mellan datorn och L293D.

Minst även w / oa särskilda Visual Basic-gränssnittet, kan du kontrollera motorn via L293D genom att bara använda HyperTerminal.

"... HyperTerminal "....I `m ny inom elektronik och I` ll uppskatta om du kan förklara det för mig ...Thank you!!
/ Ognjen

HyperTerminal programvara för kommunikation via seriell port i Windows 98 kan du hitta det Accesoris-> Communiction-> HyperTerminal
men detta är endast textläge typ och du kan skicka karaktär bara, men kan inte skicka hex typ.La efter 24 minuter:Citat:

hur CONECT och program serieport till L293D ...
Thanks!
Ognjen, Serbien

galen nog för att kontrollera det med hjälp av två seriella portar.

Bara använda en mikro och en seriell port.

Om du inte vill använda en mikrokontroller kanske du bör överväga att använda parallellporten ...

Thanks guys ...Mitt projekt bygger på pralell hamn, men då jag fick reda Thet min girlfrieds laptpot dont har en parallell PRT ...och detta projekt jag makin för henne.Problemet är att softwer för denna bot måste arbeta undr XP.Jag gjorde system för Anslutnin l293d med följetong ...först måste jag bara två stift (för endast en motor), secend, finns det ett problem ...DTS och RTS stift serieport Givin eller -12 eller 12 v alltid så jag tänkte att jag kan använda vissa PNP trans ...Så när jag slår på, till exempel RTS stift Den kommer att PNP och det kommer att låta rätt att l293d ingångsstiftet ...som är samma och för dts pin ...Vad tror du?TACK!
/ Ognjen

Vad jag tycker är, stick med MAX232 och en mikrokontroller.

Du kan lära dig att använda från blad:

http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX220-MAX249.pdf

Om du använder microcontrolle på förhand, men för enkla krets, kan du direkt RTS och DTS att PNP transistor och diod blockera-12V, så produktionen RTS-och DTS-spänningen är 0 och 12 V.

Ja ...Det var min idé till ...Så, kan jag göra det ...TACK!Till efter 1 timmar 32 minuter:Hey guys kan du berätta för mig vilka PNP trans.att använda ...Tack!
Ognjen

Du kan använda 2N2222 för NPN Transistor eller 2N3906 för PNP transistor

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back