Setup

Kära amruth,

F / F är mycket grundläggande och viktiga för låsning av data från en destination till andra.

Så att spärren eller att passera en Uppgifterna bör vara konstant under en kort tid, om inte F / F kommer inte veta vad som är det.

Soif data förblir konstant, då jag bara kan passera, annars uppgifterna kommer att unknow eller flase data får komma in före klockan gör övergången.Den ständiga reamin data kommer låsas tillsammans med klockan puls från D-ingång.Detta kallas som ställtiderna

Så efter låsning, kommer uppgifterna om produktionen punkt Q. Efter obtaning på stift Q uppgifterna måste förbli stabila eller måste vara inneha positionen för en liten tid.Det är inneha tillstånd efter klockan har gjort en transistion.

Om uppgifterna ontained på Q produktionen nit stabil, sedan de erhållna data kan vara fel eller utgången kommer att ha samma gamla uppgifter, inte av nordvästra uppgifter som har låst.
Detta kallas som håller tiden.

Så det kommer två F / F en lansering och andra fångar.Setup viloations händer i Caputre and Hold kränkningar händer i Launch.

Hoppas detta hjälper digPhutanesv

Fysiskt hur det har setup och håll?

How u beräkna setup tid för en flopp?varje flopp har ställt ned tid rätt?
Så hur komma ur denna setup och håll?
Förklarar mig med hjälp av ekvationer bcoz det är för att uppfylla de krav setup och håll krav för flip flops ................

Varje FF har något att byta komponent som transistor eller diod inuti.Och även har ingång parasitära Kapacitans samband med varje FF.
Så SETUP är den tid som krävs för att ladda denna input kapacitans så att insignalen kan komma att mata enhet för växling av FF.Uppenbarligen kondensatorn kommer att ta lite tid att ladda upp.Således ingång bör finnas en viss tid innan den aktiva klockan kanten, är detta inget annat än SETUP tid.
Likaså när insignalen är närvarande vid ingången, strömbrytare kommer att ta lite tid att swich till lämplig nivå enligt input stat & tidigare tillstånd.Om det under denna tid ingång förändringar, byte enheten kan inte byta till rätt nivå (cutoff eller mättnad), kan det göra i linjära regionen också.Så under denna tid ingång ska vara stabil, denna gång är inget annat än hålltid av FF.
Jag tror att denna u kommer att ha mycket klart för sig varför det är inställt och HLOD tid för FF.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back