Sigma-delta-modulator - SNR, eller SNDR?

L

ljy4468

Guest
Kära alla medlemmar. Jag har en fråga om SNR och SNDR. I Nyquist omvandlare, finns det skillnad mellan SNR och SNDR, förstås. Men i SDM, använd Nästan allt inte uttrycket "SNDR". och ENOB kan erhållas genom SNR. Jag tror att det beror på att alla snedvridning är utanför bandet. Är det rätt? Tack på förhand

I SDM ut något av signalbandbredd är tänkt att filtreras ut och därför används inte i SNR beräkningsbaserad dock kommer alla ton i signalbandbredd fortfarande påverka SNR och SNDR. I Nyquist provtagning hela bandbredden är signalen bandbredd och därmed måste räknas. Bupesh

Vid normal ADC-talet är kvantiseringsbruset inte formas så att du får den berömda upplösningen ekvationen SNR = 6n dB Men i sigma-delta formning används minskar i-bandet kvantiseringsbrus. Dessutom är Översampling också användas som hjälper till att minska densiteten quantiztion brus. I båda fallen SNDR är viktigt men sigma-delta-modulatorer är mindre benägna att icke-linjäritet än Nyquist-frekvensen ADC (så vitt jag vet, inte riktigt säker). Kanske det är så SNDR att inte ofta

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back