SIM900 skickar svar för AT och / eller AT + CGATT = 1 kommando som + CFUN: 1 INSERTED

A

AshwinDubey

Guest
Hej alla .. Jag jobbar på SIM900 och när jag skickar kommandot AT den returnerar + CFUN: 1 in och ingenting efter det fungerar, det vill säga AT + CGATT = 1 sedan börjar återvända FEL. Jag har lagt AT + CGATT = 1 i loop, men det återgår fel för alla förekomster av kommandot. Utan någon förändring i koden när AT-kommando sänds och svar fick är OK + CPIN: READY, allt efter som fungerar bra. Men samma kod inte fungerar när AT-kommando inte återvänder KLAR. Vad betyder + CFUN: 1 Infogade betyder .. varför AT + CGATT = 1 returnerar fel Om detta svar är fick från AT kommando ... skulle någon hjälp vara mycket uppskattat ... thankyou ...

Det är en del av kod som körs i makt ... Detta test kontroll görs för att om modemet detectes sim i modemet ... Sen skriver INSERTED ... då registrerar och blir klar .... då den kan godta ett kommando från användaren .... men oavsett kommando du ger den åter ut innebär det att modemet blir startas om och om igen, och inga kommandon fungerar senare ... dess problem med strömförsörjningen .. den surrent betyg räcker inte .. Använd 12V/1A för modem

Thankyou för hjälpen .. det verkar logiskt .. även en sak är samtidigt fästa enheten till nätverket, som skickar AT + CGATT = 1 Jag måste hålla skicka det till någon gång (5-6 gånger) och sedan får jag svar på OK. Varför tar det så lång tid ...

först testa den i HyperTerminal och se om samma problem finns att testa modemet endast ... brinner kommer att göra det lite mer lättare att felsöka .. Jag hoppas att du registrerar GPRS innan bifoga genom att skicka kommandot AT # GPRSMODE = 1 OK AT + CGREG = 1 OK AT + CGATT = 1

[Quote = ckshivaram, 845.952] Det är en del av kod som körs i makt ... Detta test kontroll görs för att om modemet detectes sim i modemet ... Sen skriver INSERTED ... då registrerar och blir klar .... då den kan godta ett kommando från användaren .... men oavsett kommando du ger den åter ut innebär det att modemet blir startas om och om igen, och inga kommandon fungerar senare ... dess problem med strömförsörjningen .. den surrent betyg räcker inte .. Använd 12V/1A för modem [/quote] den designade Ouput för PS är 4,1 V. Rekommenderad regulator kretsdesign ges i sidan 21. http://www.simcom.us/act_admin/supportfile/SIM900_HD_V1.01 (091.226). Pdf

kontrollera spänningen genom att skicka på kommando som visas pdf-fil .... Det är alltid nominella att driva modemet på 5v med 1A ström

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back