Sim900B dont ta emot SMS

T

ThiVu

Guest
Mitt projekt med SIM90 kan skicka / läsa SMS, göra röstsamtal .. Men det har icke ändå mottaget SMS - jag sätter SIM-kortet i kortplatsen. - Initiera SIM 900B med CPIN / CREG / CSG -> allt OK - Skicka SMS -> OK - Och jag använda en annan mobiltelefon för att skicka SMS till SIM-kortet i kortplats - Använd sedan kommandot CGML att lista alla SMS, men reagerar bara gamla meddelanden. - Jag också infoga att SIM-kortet till min mobiltelefon för att läsa SMS, men det finns bara gamla meddelanden ----> Jag måste skicka några kommandon för att konfigurera mottagna meddelandet?? Tack!

Försök att tömma inkorgen på SIM du använder i modemet ... kontrollera gemensamma säkerhetsmetoder status och uppdatera

försöka tömma inkorgen på SIM du använder i modemet ... kontrollera gemensamma säkerhetsmetoder status och gärna uppdatera
Jag gör inkorgen tom Kommandot AT + säkerhetsmetoder? svarar: + säkerhetsmetoder: 0,1,1,1 OK men mitt problem har icke ännu inte löst nu vad har jag att göra

Jag har ett annat problem behöver din hjälp. Mitt modem och SIM-kortet fungerar normalt. Sedan i överger sim-kortet ur kortplatsen. Sen skicka "CPIN?", Svarar det "sim inte sätta". Då jag sätter SIM-kort. Send "CPIN?", Svarar det samma som tidigare. Jag avstängning då driva upp modulen skickar sedan "CPIN?" igen. Det svarar RDY. Det är OK. Min fråga är: Finns det något annat sätt att ansluta igen till SIM-kort utan att behöva starta upp (stänga slå sedan upp) Modulen eftersom det tar ca 8 sekunder. Det är så länge för min ansökan. Tack!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back