singularity MoM

S

sar5

Guest
Hej,
.

Jag letar efter referenser på singularitet i Method of Moments.thanks alotsar5 [/ b]

sar5 skrev:

Hej,.
Jag letar efter referenser på singularitet i Method of Moments.thanks alotsar5 [/ b]

Jag har den abstrakta, letar efter den fullständiga texten .... tack

sing1.pdf:

Singularity-behandlade kvadratur-utvärderat Method of Moments solver för 3-D kapacitans utvinningJinsong Zhao;Design Automation Conference, 2000.
Proceedings 2000.
37., 5-9 juni, 2000Sidor: 536 till 539sing2.pdf:

Fast konvergent Greens funktion i en rektangulär lådaBorji, A.; Safavi-Naemi, S.;Antenner och Propagation Society International Symposium, 2003.
IEEE, Volume: 4, 22-27 juni 2003Sidor: 950 till 953 vol.4om något u want i IEEE, tell me.
skål,
Marti
Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga

sar5 skrev:

Jag har den abstrakta, letar efter den fullständiga texten .... tack

Det är stor skillnad mellan Singularity Expansion Method (SEM) och det singulära integraler uppstår i MoM.SEM är en generell teknik för att representera en funktion i termer av dess komplexa poler och har ingenting med mamma singulära integraler.

För de sistnämnda är en av de viktiga nyskapande papper Wilton, et.al."Potential integraler för enhetlig och linjär källa utdelning på månghörning och polyhedral domäner," IEEE Trans.AP, AP-32, mars 1984.Det finns många nyare papper, men ingen är så bra som denna.

Wiley skrev:

För de sistnämnda är en av de viktiga nyskapande papper Wilton, et.
al.
"Potential integraler för enhetlig och linjär källa utdelning på månghörning och polyhedral domäner," IEEE Trans.
AP, AP-32, mars 1984.
Det finns många nyare papper, men ingen är så bra som denna.

Många tack till er båda-mamali och Wiley.Jag fick just detta papper.precis vad jag letade efter.Jag hoppas att detta kommer hjälpa mig att lösa problemet med SIE använda MOM godtyckliga formad spridare.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back