stegstorlek reduktion observerades vid den större kodövergång av R-2R-dac

T

tarkanfire

Guest
Hej, jag spec 12-bitars DAC vid 1KHz max hastighet jag försökte simulera 12 bitars R-2R DAC, men de stora övergångarna verkar vara att skapa problem glitch och andra frågor som den redu [Bifoga = CONFIG] 54.466 [/ attach ] ced stegstorlek i steg omedelbart efter efter övergången 011111111111 till 100.000.000.000. Jag har postat bilden av en minskning av steget storlek med användning av delta-markörer för steg före, vid och efter de stora kod transition.Any förslag eller goda idéer till förbättringar kommer att vara till stor hjälp. Även jag kollade några trådar, men de ger inte den klara info. om varför de R-2R DACS inte kan användas för mer än 8 bitar. :?

Jag har arbetat med 12-bitars R-2R DAC som var bra. Sådant kommer ofta från att göra din MSB för smart och försöker rädda området och har det finnas en viss diskrepans i MSB switch eller svansström i förhållande till resten. R är summan av Rexplicit och Rfet om svansen aktuella har någon lutning alls. Ser också till skillnader inthe tillämpas common mode spänning och omkopplaren utrymme, varierar med läge längs kedjan. Man bör kunna dra den tillbaka till en OP / NV skillnad i slutet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back