Synopsys ICC hjälp - vilka filer som behövs för att skapa Milkyway bibliotek?

G

gideonjc

Guest
God dag, Nykomling här. Jag hoppas att någon kan hjälpa mig angående ICC. Jag jobbar på en planlösning till min design. Jag skulle vilja veta vilka filer / kataloger krävs för att skapa en Milkyway bibliotek för min design. : Smile: Tack.

Hej gideonjc behöver du teknik-fil och fysiska biblioteken referens (endast pekare skapas) .. Cheers,

Tack. Jag tror jag har filerna redan:-db-filer-tech-filer-tlup filer-mw_files här gången, jag har problem på vilka filer som behöver jag i referensbiblioteket, esp. i mw_lib. Den innehåller följande filer:-io-ram16x128-ram32x64-ram4x32-ram8x64-sc-special Hur vet jag vilka filer som behöver jag för min design? Detta är den skapar biblioteket fönstret: http://images.elektroda.net/60_1304744402.png

Hej gideonjc behöver du io & sc säker Vilka makron använder du i din design? .. Nämna de makron tillsammans med ovan .. Om du använder några speciella celler i din designlike MTCMOS etc du behöver använda speciella hoppas också att det hjälper, jubel

Tack. Jag Jag följde ur råd och jag kunde fortsätta utan några fel och varningar i detta skede. Men på vägen fick jag veta att jag måste ha makt och stift marken. Det är tänkt att vara anslutna till VDD och VSS ringarna i planlösning va? Men jag tror inte att jag har definierat de stift. var ska de definieras? Min genereras netlist från det tidigare steget (Design Compiler) visar endast register och nät. Är kraft och jordstiften tänkt att definieras i netlist? Hur? Tack på förhand.

Hej gideonjc, ni har rätt .. ditt netlist från DC inte innehåller dessa så de är fysiska celler ... som inte tar hänsyn till funktionalitet design. Så du behöver för att skapa dessa fysiska celler (VDD / GND, hörnet celler etc) Vid konstruktionen av planeringen och dessa pad platser cell definieras genom en fil som heter TDF ... om du inte har TDF, kommer ICC placera dessa fysiska celler för du automatiskt ... När du nitialize din planlösning efter att ha skapat fysiska celler och preciseras deras platser kommer fyllmedel cellerna placeras mellan dessa fysiska celler för frågor samt kontinuitet etc. .. som är DFM relaterade jubel

Tack .. som hjälpte verkligen .. Jag hade svårt att ta reda på de förfaranden i första ändå. Men jag hade det gjort nu. Jag var nyfiken om en annan sak, hoppas att du kunde ge mig idé. Jag har inte makron i min genererade netlist i min design. Den innehåller rent vanliga celler endast. När ska makron används? Vad är de för? Är det de pekade av ram-filer i mw_library? Tack.

Hej gideonjc, makron är oftast minnesblock / PLL som används när du gör användningen av vissa tredje parts IP-adresser eller om du har utvecklat dem före design .... så att du har fixat de fysiska aspekter av konstruktion block. Dessa är vanligen hänvisas till som makron (hård / mjuk). Din netlist består av endast de std cellerna som genomför din design funktion ... makron är gränssnitt till dessa std celler vid projektering planeringsstadiet. De ram-filer är makron i milkyway bibliotek. Cheers,

hej phoenixpavan har dina svar inlägg varit till stor hjälp. Tack! Jag är verkligen mycket av en nybörjare i IC design. Hoppas du kan hjälpa mig i mina kommande frågor. *** Välsigna

Bara skicka dina frågor ... Det finns mycket hjälp att få omkring Kanske kan du markera denna tråd som löst nu

Hej Jag är usign nangate45 som är gratis, och jag vill använda IC Compiler, men när jag går \ ive att technology.tf till milkyway, det ger fel och säger: ingen teknik information: (skulle du vilja hjälpa mig när det gäller [färg? = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 12:51 ---------- Tidigare inlägg var 12:51 ------- --- [/size] [/color] Hej Jag usign nangate45 som är gratis, och jag vill använda IC Compiler, men när jag går \ Ive att technology.tf till milkyway, det ger fel och säger: ingen informationsteknik : (skulle du vilja hjälpa mig när det gäller [color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 12:54 ---------- Tidigare inlägg har vid 12:51 ---------- [/SIZE] [/color] Hej Jag usign nangate45 som är gratis, och jag vill använda IC Compiler, men när jag går \ ive att technology.tf till milkyway, det ger fel och säger: ingen teknik information: (skulle du vilja hjälpa mig när det gäller?

du behöver fm, makro celler och celler pad (ref libs) och teknik fil

Tack för ert svar, men i nangate45 finns det ingen PDP, plib eller TF och. Kartfiler, vad kan jag göra? : (

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back