toppström mode kontroll över boost omvandlare

M

mavrik2k

Guest
Hej alla, jag behöver lite hjälp om hur man ska gå med utformningen av topp aktuella läget kontroll över boost omvandlare. Jag kan inte hitta en bra referens som verkligen kan hjälpa en rekommenderad utformning förfarande. Så Frågor som hur man väljer lutning ersättning? hur man genomför strömslingan slutligen hur man ska genomföra spänning loop på vilken grund Någon hjälp skulle vara bra.

Kära mavrik2k Hej Varför du vill skapa strömslinga och spänning loop och ... etc? kan du använda en enkel drivrutin IC som har dessa saker internt. Förresten, vad är specifikationerna för din krets? Lyckönskningar Goldsmith

Hi är du återigen menar, att du vill bygga din egen drivrutin? Inga problem. För aktuell loop kan du använda ett motstånd och en operationsförstärkare och en flip flop eller en OCH-grind, helt enkelt. och spänningen foder är tillbaka med två motstånd och en referensspänning och en op amp och en oscillator (ramp våg eller sågtand) med ut sätta mellan noll upp till några volt. Och om kompensation SMPS, kan jag ge dig några sidor om detta, och jag kan introducera några böcker också. Lyckönskningar Goldsmith

Hej Goldsmith, Tack mycket för ditt svar och information. det skulle vara bra om några bra material om utformning av Aktuellt läge kontroll upp. En annan fråga är jag vet att nuvarande läget kontrollen minskar för system till 1: a beställning och RC definierar din dominerande pol. Frågan är hur man väljer induktor värde. Är det relaterat till önskad rippel stilla eller något annat. Dels hur man väljer lutning ersättning vilket innebär hur mycket lutning och djup kompensera lutningen krävs. Några tips skulle vara bra! Tack mycket i förhand

Frågan är hur man väljer induktor värde. Är det relaterat till önskad rippel stilla eller något annat.
ur kurs det är relaterat med rippel, men det är rippelström inte rippel spänning. Det finns några beroenden / kriterier. En från rippel, säger alla program datablad buck / boost regulator det. Andra är LC-filter frekvens och bandbredd relation beslutar vinst marginal.
För det andra hur man väljer lutning ersättning vilket innebär hur mycket lutning och djup kompensera lutningen krävs.
Läs den här

Kära mavrik2k Hej Imorgon ska jag bifogar några sidor om saker som du vill. Lyckönskningar Goldsmith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back