treadmill kopplar ADSL!

M

mzypt

Guest
Min fru var complainig att varje gång jag börjar löpa på trademill - ADSL var bortkopplad.Jag kontrollerade att jag själv.
Första jag tänkte att det
är bullret i PWM motor härledas till elnätet linje.Jag kunde se några spikar med oscilloskop från 12V Powersupply när man kör maskinen så jag var ganska säker på att det var fallet.Jag matas ADSL modem / router med 12volt batteri i stället för 12V leveranssidan men treadmill fortfarande disconnets bredbandssektorn så linjen var inte frågan.
Jag räknat ut att det måste RF buller som skall förmås att telefonlinjen därmed störande ADSL.
Finns det någon korrigeringsfil för problemet?

Większość użytkowników drukarek i kserokopiarek uważa oryginalne materiały eksploatacyjne za stosunkowo drogie. To właśnie dla ich potrzeb swoją ofertę wciąż udoskonalają i poszerzają producenci tzw. zamienników, które są tańszymi odpowiednikami tuszy i tonerów wprowadzanych do sprzedaży najwięksi i najbardziej znani światowi wytwórcy sprzętu druku...

Read more...

Detta var den första träffen på Google efter "treadmill" och "ADSL"

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/1081319.html

Men det löser en effekt fråga som du redan har försökt att åtgärda, så det kan inte hjälpa mycket, men den har också en länk längre ner på sidan till en förklaring av problemet.

Ett par saker kommer att tänka på ändå.1.Kontrollera routern dB bullernivåer och kanske sätta en RFI filter på phoneline, 2.försöka koppla alla telefon förlängningar och anslut din router för att befälhavaren uttaget bara.

mzypt skrev:

Min fru var complainig att varje gång jag börjar löpa på trademill - ADSL var bortkopplad.
Jag kontrollerade att jag själv.

Första jag tänkte att det är bullret i PWM motor härledas till elnätet linje.
Jag kunde se några spikar med oscilloskop från 12V Powersupply när man kör maskinen så jag var ganska säker på att det var fallet.
Jag matas ADSL modem / router med 12volt batteri i stället för 12V leveranssidan men treadmill fortfarande disconnets bredbandssektorn så linjen var inte frågan.

Jag räknat ut att det måste RF buller som skall förmås att telefonlinjen därmed störande ADSL.

Finns det någon korrigeringsfil för problemet?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back