Vad är den skriftlärde linje och hur man mäter det?

V

vreddy

Guest
ritslinjen -------- dess gränslinjen av formen ..... varje scrieb linje har skyddsringar anslutningar ..... rätta mig också jag vill veta hur man mäter ritslinjen? wat jag sthe enhet? kan anyoen ge grov siffra ...... tack på förhand

Vanligtvis är enheterna "micron" [1/1000 mm] eller "Mils" [1/1000 tum] - där: 1 mikron = 0,0394 Mils 1 Mil = 25,4 mikron

Tätningsringen är placerad utanför dynområdet men före ritslinjen.

Tätningsring är att ge styrka till formen, och ritslinjen är marginal för rån skärning. Rough siffror är abt 15u från Pad, alla sidor (kombinera sealreing & scribline) Rahul

Hur ritslinjer och tätningsringar genomföras? Är det genomförs med hjälp av P & R verktyg? Jag ser inte ett sätt att göra det på Magma Blast Fusion.

denna term används i förhållande till skivan och inte en enda munstycke ... så u inte kan få mycket information om detta i blast fusion etc, förutom formen storlek fastställts för ett chip, är ett avslut siffran få mikrometer till runt dynan storlek så att de olika närliggande dör kan skäras från skivan. . detta är emellertid ett mycket rå förklaring av samma ... kanske inte mycket teknisk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back