Vad är fel med denna snedvridning krets?

W

wjxcom

Guest
Hej alla: Jag är en frisk människa att utforma OPA, efter att jag läst två pappersmaskiner
1. "Design för två-Stage CMOS Operational Amplifiers Anställa Aktuellt Buffer" Jirayuth Mahattanakul, IEEE Transactions on Circuits and Systems 2005, november, 2005
2. "En Ersättning strategi för Two-Stage CMOS Opamps Baserat på löpande Buffer" IEEE Trans.Kretsar och Systs.Jag, vol.44, pp.257-262, Mar.1997,
The netlist is in the file use_opa_bias_improve.sp.

Jag designar en OPA i filen opa.pdf som finns i den bifogade filen på samma, jag designa en bias krets i filen opa_bias_improve.pdf som finns i den bifogade också, men afer jag simulera kretsen använda Hspice fann jag CurrentBuffer i opa.pdf dvs transistorn M6 är i cutoff regionen, inte i den mättade regionen.
netlist finns i filen use_opa_bias_improve.sp.
which lie in the file opa_bias_improve.pdf.

Samtidigt fann jag att den femte i M6 är nästan lika med Vgs M6, ännu större än Vgs M6, oavsett vad jag ändrar w / li det MB4 och MB6
som ligger i filen opa_bias_improve.pdf .
.

Efter att jag använder det andra bias krets i filen opa_bias.pdf som finns i den bifogade också afer jag simulera Hspice krets användning, fann jag CurrentBuffer i opa.pdf dvs transistorn M6 kan vara i den mättade regionen.Den netlist finns i filen use_opa_bias.sp

Jag vet inte varför, så jag ber hjälp.Hjälp mig snälla, thanx!!

Hej alla: kan jag inte visar mina tvivel, är min mening, om jag använder bias krets i filen opa_bias.pdf kan transistorn M6 fungera normalt, men om jag UES för partiskhet krets i filen opa_bias_improve.pdf, M6 är i cutoff regionen, så jag vill veta varför!

Hjälp mig snälla, thanx!

En sak som kan orsaka problem är att porten längd M6 är endast 0.6u medan porten längd M11 är 4u.Det skulle vara en bra idé att ha dessa två transistorer med samma Vgs-femte spänning.Eftersom de kommer att genomföra samma aktuella bör de vara identiska i storlek.

Just nu eftersom W / L i M6 är så stor jämfört med M11, är kretsen dra in cutoff eller triode istället för mättnad.

VNU = vgsmb10-vdsmb8 vgsmb8
andra spår VNU = vgsmb10 vdsmb6
Du måste satify: vdsmb6 =- vdsmb8 vgsmb8
så att w / L av mb6 bör vara mindre.MB4 kommer att bli avskurna.så VNU = 0
Om w / L i mb6 är stort, vdsmb8 är stort, mb10 är triode region.
så VNU = vgsmb8 eller så.det är för lågt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back