Vad är sambandet mellan inställning av tid och RC konstant?

S

surianova

Guest
Hej! Jag har en kondensator på 0,1 uF och motstånd värde 3k, och signalen ta 40 för oss att lösa, är det normalt att detta värde? vad är sambandet mellan inställning av tid och RC konstant? Suria

Na początku maja br. media obiegła wiadomość o kradzieży danych 1,3 miliona francuskich klientów operatora Orange. Coraz więcej firm pada ofiarą ukierunkowanych ataków hakerów. Dotyczą one nie tylko korporacji, ale w dużej mierze sektora MŚP. Utrata poufnych informacji to prawdziwa katastrofa biznesowa, oznacza straty finansowe i kładzie się cieniem na wizerunku firmy.

Read more...

Du bör låta> 5 * RC tid att rika ≈ 100% stabilisering .. 1RC ≈ 62% 2RC ≈ 86% 3RC ≈ 95% 4RC ≈ 98% 5RC ≈ 99% 5RC + ≈ 100%

Tx. En mer saker är, får jag veta hur du kommer ut med denna andel med RC? För min simulering, den 1RC = 300 oss. Men vad jag ser, 40 vi lösa redan och relativt stabila eller motsvarande till 40/300 = 13% stabilisering. Det är vettigt? TX för dina råd ...

2 surianova: Beräkna 1-exp (-t/RC) för t = RC .. 5RC och du får siffrorna IanP har skrivit.

HI, lösa tid är han tid det tar för att nå ett värde (+ eller -2% av slutligt värde i allmänhet) så här är det den tid det tar att nå 98% vilket är något annat än 4RC.

Kära surianova, liksom de tidigare inlägg, bör du vara tydlig med det värde till vilket signalen lägger sig. Normala standarder skulle vara var som helst mellan 1 - 5% av det inmatade värdet. En viktig sak du bör notera är att eftersom det är ett första ordningens krets har kretsen inte andra alternativ än att lösa. Du kommer aldrig märker några svängningar.

[Quote = Vamsi Mocherla] Kära surianova, liksom de tidigare inlägg, bör du vara tydlig med det värde till vilket signalen lägger sig. Normala standarder skulle vara var som helst mellan 1 - 5% av det inmatade värdet. En viktig sak du bör notera är att eftersom det är ett första ordningens krets har kretsen inte andra alternativ än att lösa. Du kommer aldrig märker några svängningar. [/Quote] ya. Jag förstår om det. Min expexted värdet är ARD 1.2V vid sig. Det tar bara 40 för oss att nå detta värde. Signalen börjar med stor osilation vid startpunkten och reducera till nästan platt vid 1.2V i 40 oss. Men min RC är 400 oss. Det innebär mindre än 1RC, signalen nästan 100% sig. Det är inte acording till den givna formeln. Har jag rätt? en sak är den signal som jag tar är från en nära-loop feedback-system.

Om du kan posta scheman, kan vara att vi kan se in i det. Det är inte möjligt att lösa så snabbt med en första orderläget. Kan vara högre ordningens blocken orsakar utgången att stiga snabbare. Finns det ett aktivt block i det slutna systemet, som tvingar utgången stiga snabbare än en passiv krets?

[Quote = Vamsi Mocherla] Om du kan posta scheman, kan vara att vi kan se in i det. Det är inte möjligt att lösa så snabbt med en första orderläget. Kan vara högre ordningens blocken orsakar utgången att stiga snabbare. Finns det ett aktivt block i det slutna systemet, som tvingar utgången stiga snabbare än en passiv krets? [/Quote] jag tror att formeln, är att en kondensator för att ladda eller urladda upp till visst värde. Men min fråga handlar om settilng tiden. Signalen kommer att ha någon ringer, efter det lugna ner, är det både samma? Om ja, någon formel för att länka den?

Konceptet att lösa kommer bara när högre ordningens överföringsfunktioner är där. Om du har använt en opamp får du sedimentering med tanke på GBW av opamp, som ändrar i frekvens. Som jag har sagt tidigare, kan du inte få ringa med First ordning. Jag beräknar brukar saker manuellt omvandla s-domän ekvationer då domän.

Hej alla, gör jag tror att 5RC är för RC konstant tid som används för att bestämma kondensatorn laddning och urladdning tid. för insvängningstiden, det beror på vilken fas marginalen och dampling förhållandet ur slutna system. helst 0,7 dampling ranson och 60 "fasmarginal kommer att bilda en undamp utgång i trans svar. hoppas att det hjälper, och inte rätta mig om jag har fel. gäller, smart

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back