Vad sägs ASIC lib spänningen 1.2V medan kravet är 2.5V

K

kelvin_sg

Guest
Hej där:

När jag gjorde syntes och optimering, libs ASIC ges av kundanpassade driftspänning 1.1V ~ 1.3V, som vanligt jag rörde aldrig med VDD.Men på
sista tape out,: 2gunfire: detta förloraren berättade teamet hans VDD krav var
2.25V ~ 2.75V ...

Aiya!Vad ska jag göra med detta!

Är detta script rätt att prova ett nytt arbetsvillkor?Är det möjligt att arbeta alls?----- I filen highvolt.lib-----
biblioteket ( "highvolt") (
operating_conditions ( "highvolt") (
process: 1,75;
temperatur: 125;
spänning: 2,75;
tree_type: "worst_case_tree";)
)

Jag antar att du för tillfället använder ,13 u bibliotek .....( bcoz u sa VDD 1.1-1.3) Om du arbetar på en högre VDD, måste du ändra STD Cell bibliotek ....säger ,25 u. .......

Andra rätta mig om jag har fel ...
Rgds
Senast redigerad av eda_wiz den 28 mars 2006 16:00, edited 1 time in total

Vilket misstag!Om lib kan bära högspänning, kan du inte ändra för mycket (bara fix håll).
men oftast måste du byta lib och kör flödet igen.du kan behålla alla P & R information för att spara tid.

Enligt denna omständighet, föreslår jag att använda en IVC (intern spänningsomvandlare) med ett bandgap som IVC referens.Designa IVC att konvertera VDD 2,5 till 1,2 på foder inre block.Så att kärnan kunde fungera korrekt.I hamnen, kan du använda spänning nivåskifte att flytta leve Frome 1,2 till 2,5.Genom att göra detta kan du leverera chipset med 2.5V och alla IO är kompatibel med 2.5V.Fördelen med att använda denna metod är att ordna med leverans förlängs

Tackar er alla för era svar ...

Det var ett falskt alarm och de senare hittade processen är dubbel spänning i
som digital celler fungerar på 1.2V medan Analog & RF lib vid 2.5V.Jag är
Kontrollera den analoga ingenjörerna kommer att designa nivå omvandlare i den analoga biblioteket.

kanske du anger fel lib.kelvin_sg skrev:

Hej där:När jag gjorde syntes och optimering, libs ASIC ges av kundanpassade driftspänning 1.1V ~ 1.3V, som vanligt jag rörde aldrig med VDD.
Men på

sista tape out,: 2gunfire: detta förloraren berättade teamet hans VDD krav var

2.25V ~ 2.75V ...Aiya!
Vad ska jag göra med detta!Är detta script rätt att prova ett nytt arbetsvillkor?
Är det möjligt att arbeta alls?
----- I filen highvolt.lib-----

biblioteket ( "highvolt") (

operating_conditions ( "highvolt") (

process: 1,75;

temperatur: 125;

spänning: 2,75;

tree_type: "worst_case_tree";)

)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back