varför FDG901D (p MOSFET förare) inte kan köra FDN360P MOSFET

E

EDA_hg81

Guest
Jag försöker använda Sparan 3 för att styra FDG901D (logisk ingång är 3.3V CMOS) för att driva FDN360P. Varför det inte fungerar? vad det är de möjliga orsakerna till detta? Tack

Kan du visa ditt schema och beskriv vilka signaler inte fungerar?

Hela idén är att realisera slå på och stänga av sekvens. Använd FDN360P som en omkopplare genom att ansluta avloppet och källan FDN360P att överföra 12V DC från källan rinna av FDN360P för att möjliggöra en annan makt chip. När jag trycker på en knapp, är FPGA kommer att ställa höga (3,3 V LVTTL) på logiska stift FDG901D sedan FDG901D kommer att slå på FDN360P genom att styra porten FDN360P. Jag har anslutit VDD av FDG901D till 12 V och höll flytande Slew stift. Problemet är när hela systemet är påslagen, är kollektorn hos FDN360p redan 12V redan innan jag trycker på knappen. Vad är möjliga orsaker? Tack på förhand. Följande är webbadressen till den schematiska: http://images.elektroda.net/70_1183047159.jpg

Om MOSFET är "PÅ" som du säger att det är då porten på enheten har tillräcklig spänning närvarande för att slå på den. Har ni tittat på svängen på egenskaper hos MOSFET du använder för att se om dessa är förenliga med utgången av föraren som du har det konfigurerat. Du kan behöva kontrollera dv / dt för föraren istället för att låta det flyta. E

Jag är verkligen ny på analoga saker. Jag kollade bara Spänning Gate Threshold. Skulle du låta veta vilka andra Elektriska data jag ska kolla? Tack.

Hej, för FDG901D max matningsspänning är bara 10V. I ditt schema som du använder 12V. Kanske är detta ett misstag i din ritning eller chipet allready borta. Finns det någon anledning till varför du inte använder en vanlig transistor och några motstånd? Om det är en fråga om utrymme du kan ta en titt på motståndet utrustade transistorer såsom PDTC115ET. Även för FET, om du vill använda en annan typ, vara försiktig. Några nyligen Fairch. FET har en max. GS spänning av 7V. Överstiger denna spänning kan distroy din FET. Hälsningar

Som uppfinnare (y) föreslog, kan 12V ha skadat FDG901D genom att överskrida sin absolut högsta VDD rating 10V. Se sidan 1 i databladet. Förutsatt chipet överlevde, då kanske du mäter 12V vid utgången bara för att produktionen inte har någon last, och transistorn har en liten mängd läckage när "off". Prova att ansluta en last, exempelvis en 1K ohm motstånd från avloppet till jord. Om det inte hjälper, vad spänning mäter du på transistorn grinden när FPGA-signalen tänds och släcks?

Kanske du har rätt. Jag har märkt detta, eftersom nätadaptern jag använder bara kan ge mig 12 V och jag vill ta chansen. tacka dina alla förslag. Jag måste ändra det till 10 V för att försöka igen. Ha en bra helg. [Size = 2] [color = # 999999] Läggas till efter 1 timmar 7 minuter: [/color] [/size] Jag har testat denna krets med 10V ingång. Jag har också funnit att min logiskt hög inspänning FDG901D är 75% av VDD innebär detta den logiska ingången är minst 7.5V. Jag har använt två nätaggregat för att ställa två obligatoriska spänningar. Följande är resultatet. När logisk ingång är avstängd: drain utgång FDN360P är 10V gate spänningen är 10V När logisk ingång strömmen är på (behöver 8 ms vara stabil): drain utgång FDN360P är 0V gate spänningen är 0V Jag hittade inte något krav på logisk ingång höja tid. Ser FDN360P fungerar, men inte korrekt. Men på något sätt 7,5 V-ingång logik är inte lämplig för FPGA, kan du hjälpa mig att hitta en P drivrutin kanal MOSFET som kan acceptera 3.3V logik och tål 12V ineffekt? Tack.

Hej, som jag skrev tidigare. Ta en titt på motstånd utrustade transistorer. För din krets kommer en PDTC115ET bli bra. Nedan följer en schematisk. R23 är 220K. Observera att motstånden inuti RET (PDTC114ET) i denna krets är inte 100K + 100K som PDTC115ET. Och faktiskt max. tillförsel rating FDG901 är 10V. Men vid 10V du aldrig kommer att nå logisk hög med 3.3V enhet. Det är tänkt att fungera mellan 2,7 och 6V.

tack så mycket för er hjälp. Jag kommer att prova nästa vecka. ha en trevlig helg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back