Vilken roll spelar POC cell (IO-cell) i LVS?

vad u vill exakt .. io celler r används på chip-nivå ..

Hej, jag vet det. Det kommer att finnas en IO-cell placeras i chipet (POC) cell. Denna är anordnad för LVS ändamål. Jag vill veta vad som är problemet det kommer att lösa för att göra LVS ren.

Hej, kan någon berätta för mig vad LVS är? eller vad är betydelsen av LVS i backend flödet?

LVS: Layout vesus schematiska som det kallas. Lvs spelar en viktig roll i bakänden flöde. 1). Efter Standard cell konstruktion, skulle vi lkie att kontrollera om utformningen av stanadrd cell enligt kryddan netlist provided.Then vi använder lvs att extrahera enheter och anslutningar från std cell design, bildar en egen netlist och jämföra det med tidigare som netlist att ta reda på skillnaderna mellan någon av netlist.A lvs match för std cell design antyder är design enligt tillhandahålls krydda netlist. 2). I fallet fullständig chipdesign, LVS cmpares Verilog nätlista, och Post layout nätlista för detta ändamål.

Hej, tack för svaret. Jag var under intrycket att kryddan netlist genereras från GDSII filen och kontrolleras för anslutningar (dvs. shorts och öppnar). Jag trodde att det jämfördes mot GDSII sig i semicustom flöde. eller är det jämförs den ursprungliga Verilog netlist som tas genom floorplanning, placering och routing? Jag är fortfarande förvirrad. rätta mig om jag har fel. Dessutom, om det finns några tutorials för LVS, är vi tacksamma det. Tack.

Hej, LVS görs för att kontrollera vår sista GDSII filen beter sig funktionellt detsamma som det ursprungliga netlist vi fick efter syntes. Jag tror att det är fler diskussioner om detta. du kan söka efter det. [Size = 2] [color = # 999999] Tillagt efter 1 minuter: [/color] [/size] Hej, svarade någon om POC. Hoppas diskussionen vidarekoppling. Var vänlig besvara frågor om till POC.

Hur POC hjälper LVS att kontrollera? / / Vad är POC? LVS är bara kontrollera öppnas och shorts .. n Kontrollera antal enheter bildas för att de faktiska enheter efter PNR Shiv

Hej, POC IO cellen namn jag tror [size = 2] [color = # 999999] Tillagt efter 1 minuter: [/color] [/size] Hej, är POC IO cellen namn jag tror

POC betyder Power-On-kretsar. Detta används för att kontrollera om IO makt PAD är power-on först innan kärnan Ström PAD är att undvika att IO: s vara flytande.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back