U
umairsiddiqui
Guest
De flesta tyvärr tigger om att staten, jag sista-åriga EECS (genomsnitt) student och söker din hjälp för att ställa karriärmål. Jag hittade flera områden av intresse, särskilt när du surfar EDABoard. Jag är (främst) är intresserade av FPGA eller ASIC-baserad design och verifiering, PCB design, inbyggda system. "Andra områden" intressen är DSP, RF, Robotics, rekonfigurerbar datorer (och om jag var bra på matte så skulle jag säga tillämpad matematik samt: rop
Det skulle vara trevligt av dig att berätta för mig: 1. Det är alltid problem att komma ihåg tidigare saker - från grundläggande ee begrepp att transistorer, förstärkare, digitala / analoga elektronik, logisk design ... (oh yes Maths också) definitivt allt är viktigt, men som krävde mest i dessa områden (minst för att kvalificera för junior-nivån arbete eller genomsnittlig master-nivå högskoleutbildning) 2. Vilka jobb och master-nivå fem stora är lämpliga för dessa områden (länder Storbritannien, USA, Kina osv) 3. föreslår (bara namn och länkar böcker / tidningar och kort beskrivning) steg-för-steg läsning spår (och eventuellt praktisk / hem-bryggning uppgifter som i huvudsak krävs vid läsning ...) för ovan nämnda områden (någon av dem) [Super Moderatorer: bra detta är inte boken förfrågan ... det skulle vara helt orimligt att kasta inlägg i papperskorgen-can]