120 MHz bandpassfilter design - hjälp tack

D

davicente

Guest
Jag designade och simulerade en 120 MHz (BW3db = 21 MHz) bandpassfilter med ciolcraft och temex S-parametrar filer, men när jag gjorde PCB, var svaret för filtret helt annorlunda den jag som erhållits under simuleringen med mikrovågsugn kontoret . Har jag gjort en dålig simulering? Ska jag lita på S-parametrarna från coilcraft och temex? Tack på förhand. Arevalo

Vid dessa frekvenser extra kapacitans av PC kuddar och spår samt spår induktans blir betydande. Om detta inte är på en PC ombord finns det fortfarande liknande parasiter. Prova simuleringen igen med antingen uppskattningar av dessa parasiter värden eller ännu bättre inkludera layouten kretskortet i din simulering.

Davicente, Försök att inkludera i simulering toleranser elementen. Filtret är relativt smal och troligen känslig för toleranser. Jag vet inte hur dina filter ser ut, men i ditt fall är det bättre att använda ett filter med resonatorer i stället för kanonisk form en - du kan utforma ett sådant Fiter med identiska induktorer. Ta en titt på N / u / h / e / r / T / Z webbplats. Där hittar du F_I_L_T_E_R Solution 9,0 demo, som kan utforma filter med identiska resonatorer. Lycka, STO

inte består filtret endast RLC eller jag det aktivt?

Hej Stoyanov Jag kan inte hitta ett objekt i filterlösningar att utforma en BPF med identiska resonatorer. Hur kan jag använda den här funktionen? Hälsningar

Jag tror 120MHz filtret är lätt att designa med LC komponenter. innan du utforma den, måste du som bestämmer vilken typ och serie av filter. under bearbetningen av debug, bör du fylla i varje block steg för steg.

Jag vill börja designen ett bandpassfilter på en FR4 PCB 1,6 thickness.The ligger mellan 70 Hz och 30kHz.Cutoff frekvensen 200 Hz och 10 kHz. Pls ge mig råd vilken typ av kondensator som ska användas enligt nedan: 1. 220nF 2. 100 nF 3. 470UF

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back