555 timer falsk utlösning ..?

D

david90

Guest
titta på denna krets
http://www.uoguelph.ca/ ~ Antoon /
Circ / monovib.htm

när tråd mellan pin 2 och momentan switch är lång, skakningar kretskortet igång timern.Hur kan jag förhindra detta?Om det inte finns någon tråd mellan pin 2 och byta, ingen falsk utlösning inträffar.Dessutom finns det ingen falsk utlösning om jag ansluta stift 2 till v men jag helst inte göra detta.

Najpierw firmy zagraniczne, a teraz własne podwórko. Rosyjska Duma uchwaliła nowy przepis, który pozwoli jej "trzymać krótko" blogerów.

Read more...

"använda en debouncer och låg passfilter"

pin 2 inte röra någonting utom groud när knappen tryck.Den falska utlösande händer när stift 2 är inte ansluten till jord.

Vad är lågpassfilter?

Använd en liten C (10nF) för att ansluta stift 2 och mark.

få buller när du flyttar en tråd kan triboelectric effekter (insulatorn bli en kondensator när den förlorar kontakten med tråd, transporterar ut en avgift som sedan orsakar buller som närmar sig eller vidrör insulatorn igen, till exempel) som kan diagnostiseras med byta tråd kvalitet.

mer sannolikt är det dock elektromagnetiska ursprung, en tvinnad par köra till växeln och startförbud på 555 kommer att minska den, men kondensator från stift 2 till marken är den bästa platsen att starta och är förmodligen din fastställa

hej

här är rätt lösning på ditt problem här måste fungera bra för dig

se bifogad fil
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Jag har också haft detta problem någon gång tidigare.
Jag noterade att stift 2 shloud inte öppnas (float).
måste du dra upp den genom att ansluta ett motstånd på 10k mellan stift 2 och v.
om avståndet är längre än 1 fot.då måste man använda ett relä.ansluta com.terminal i stafett till stift 2 och NO terminal till GND.(Men fortfarande använda pullup motstånd).
nu om du ger försörjningen relä
s spole, det kommer att bli strömförande och anslut stift 2 till GND.
Nu kan du använda lång tråd för att försörja de relä mer 1 fot (det kan vara 100feet).

det
är vad jag gjorde och det verkar fungera.Jag bara ansluta ett motstånd mellan 5v och pin 2 sedan en växla mellan stift 2 och mark.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back