5GHz CMOS integrerat VCO design

H

henryhd

Guest
Jag möter ett problem: det är så kan jag välja MOSFET när jag vill skapa en VCO köras på 5 GHz? Jag försöker att göra det, men jag kan inte hitta den mån jag vill .... hjälp mig! godhjärtade herrar eller ladys eller flickor!Jag vill ha en detalj exempel om vco eller oscillator med ADS eller Hspice omgående!meddelande: 5GHz CMOS integrerad design!Tack så mycket!

Mina 5 cent värt:

Generellt tror jag inte att ni skulle hitta en VCO till 5GHz i Hspice.

Jag personligen inte har genomfört en VCO innan men jag antar att du borde startat genom karaktärisering din MOS transistor i din PDK veta Cutoff Frequency (RF MOS används oftast för denna ansökan).Om Q faktorer för dina passiva komponenter inte ges i din PDK, då du måste göra chacterizing.

Efter karaktärisering görs, väljs den typ av arkitektur som du vill Colpitts eller Hartley.Detta skulle leda dig till din design ekvationer, som du vet vad som krävs för att uppnå den svängning som du vill.

Vad är de olika bewteen utanför chip och på chip?La efter 2 minuter:eek:m det inte är det mos jag behöver, hur kan jag skapa? t.ex. i annonser.

I off-chip VCO du kan använda en hög Q tank, men i on-chip, bör du tanken har on-chip passiva element med låg Q.

henryhd skrev:

Jag möter ett problem: det är så kan jag välja MOSFET när jag vill skapa en VCO köras på 5 GHz? Jag försöker att göra det, men jag kan inte hitta den mån jag vill .... hjälp mig! godhjärtade herrar eller ladys eller flickor!
Jag vill ha en detalj exempel om vco eller oscillator med ADS eller Hspice omgående!
meddelande: 5GHz CMOS integrerad design!
Tack så mycket!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back