Adaptiv numerisk lösning av partiella differentialekvationer

F

fasaghandis

Guest
Kan du hjälpa mig på adaptiv numerisk lösning av partiella differentialekvationer. Hälsningar

är u för att skriva program för att lösa PDE s? Wat slags PDE menar u? grundläggande ekvationer eller komplett, inklusive Tillsammans PDE? Jag hoppas att det finns tillgängliga metoder för att lösa PDE: s ... jag dont få vad u menar med "adaptive" här. Det finns många olika typer av PDE är tillgängliga som har undersökts och metoder för att hitta lösningar för PDE är av formuläret har upptäckts ... kan u vänlig ge mer detaljer! hälsningar, arunmit168.

Tack för ditt svar. Syftet med Adaptive lösningen är att BOKSLUTSDI flexibel griding av Domain lösning, för att tid och minne effektiv lösning av PDE. det gäller

[Quote = fasaghandis] Tack för ditt svar. Syftet med Adaptive lösningen är att BOKSLUTSDI flexibel griding av Domain lösning, för att tid och minne effektiv lösning av PDE. gäller [/quote] vad jag tycker är, kan sättet att välja vilken metod för att lösa en viss typ av lösning vara anpassningsbara och inte själva metoden. och det inte krävs också, känner jag. Jo, antar att om u är att konstruera ett komplett partiell lösare differentialekvation, sedan ingången wen ges, u är att analysera strukturen av ekvationen och sedan "välja" de metoder som finns! De skulle vara den bästa kompromissen jag känner, eftersom, som u uttryckte det, kan minneshantering och "hastighet" optimeras så mycket bra! Pls diskutera UR vyer så att det skulle hjälpa mig att bättre förstå, vad u har i ur minnet! hälsningar, arunmit168.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back