Altium designer 6 (3d delar linje med PCB fotavtryck?)

R

rocky79

Guest
Hej medmänniskor, någon som vet hur man justera den nyligen importerade PCB3D del med motsvarande PCB fotavtryck? Jag uppskattar din hjälp med det här. Tack på förhand

du kan lägga snappunkter den importerade 3D-steget modell. du måste vara i 3d visuellt läge att göra detta.

Tack för svaret. Hur lägger du de snappunkterna? Jag tittar på den pcb3d vyn och såg inte några alternativ som låter dig göra detta.

det är under >> Verktyg >> 3D kropp placering om du dubbelklickar på 3d kroppen bör dyka upp en fastighet ruta där du kan lägga till en 0 punkt referens snap.

Jag använder Altium 6,7. Jag ser inte det valet. Här är vad jag har. [Bifoga = CONFIG] 58049 [/attach]

Jag har inte 6,7. närvarande körs 10 tyvärr inte hjälpa dig där.

Tack för besväret. Jag hoppas att någon här vet hur man gör det.

När du tittar på fotavtrycket i 2D, se till att lagret 3D kroppen är på syns. Om del / fotavtryck är symmetriska, bör du kunna göra matten för att få del uppradade. Om den är avstängd när du tittar i 3D kan du välja kroppen och gör en Redigera> Flytta> Flytta markering av X / Y och stegvis flytta den del tills dess perfekt. Tänk, de flesta av kropparna är inte perfekt och nära nog brukar, just det, tillräckligt nära.

Det är ett missförstånd. Rocky du är i 3d biblioteket. men om du wanto lägga snappunkt du behöver göra det i. pcblib. När du arbetar i pcblib >> plats >> 3D kropp. då kan du lägga till snappunkten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back