Amplifier

A

Achilles

Guest
Hej,
Jag är ny inom området elektronik.
Jag vill göra en NPN förstärkare, med 2N3903 transistor.
Kan du berätta hur?

Hej,
Du måste känna till och arbeta ut den störande för transistor exempel.insamlaren Motståndet värde och vad är spänningen du kommer att använda, även du kommer att behöva bias basen också.Att inte tala om utformningen av värdet av avkopplingskondensator på utsläppskälla, som bygger på minsta cutoff frekvens du vill att din förstärkare.

Testa på SPICE först och se hur du går, bör du kunna hitta några böcker i forumet på transistor förstärkaren.

Hej.
Oroa dig inte.ingen vet allt.afterall Jag tror att du kan hitta bra och snabb information i varje lärobok om grundläggande elektronik, men kom ihåg en bra referens är mycket viktigt i lärandet.Jag rekommenderar "Design of Analog Integrated Circuits" av Hurst, Gray, Lewis och Meyer.Var och en av dessa killar är ett geni, en --- jag skulle säga i Analog elektronik.efter det, tror jag "Microelectronics" av Jaeger är en annan mycket bra referens.OrcadŽ IIS en mycket kraftfull simulator.Du kan kontrollera dina idéer i det mycket snabbt.

lycka till.

Hälsningar,
EZT

www.discovercircuits.com skulle vara till hjälp för yu!

om du vill rensa grunderna i att utforma oscillatorer .... en mycket effektiv länk:
www.electronicstutorials.com

All the best

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back