Analoga kretsar frågor och svar

K

km

Guest
Jag behöver att utforma en aktiv låg-pass filter vid min 2: a op-amp ingångssteget (för att förhindra aliasing distorsion), bör vilken typ av aktiv lågpassfilter jag designar? Hur många polacker behöver jag? En sak jag vill fråga om den analoga kretsar - för de 3 ingångarna, kan jag in låt säga -5 till 5V till den första ingången och kretsen kommer att ändra den till 0-5V? Vad händer om jag input 0-10V? Dessutom, vad är den maximala växelspänningen att den analoga kretsen kan hantera? Kan jag har bara en ingång i stället för 3? : Idea:

Använd en Butterworth lågpass i MFB konfiguration (symbolen för bilagan är verktyget och vägbeskrivning för att beräkna det) Antalet poler måste vara större än (6,02 x (n + 1)) / (20 x log (fs / 2 x fc)) där: n = ADC antal bitar fs = Provtagning frekv fc = Lågpass CUT FREQ Se till att 2: a steget ut kläms till 0 / +5 V Om du använder under-2.5V eller över 2,5 v till 1st ingång du ska sänka vinsten för att undvika mättning. Det max antal växelspänning på den första ingången är 5 Volt Självklart kan du använda endast en ingång. något annat? :)

[Quote = Regnum] Se till att 2: a steget ut kläms till 0 / +5 V Om du använder under-2.5V eller över 2,5 v till 1st ingång du ska sänka vinsten för att undvika mättnad. [/Quote] [color = blue] Tack för att besvara min fråga: wink: Hur man sänka förstärkningen för att undvika mättnad?: Hur för 2: a och 3: e ingångar, vad är den maximala växelspänningen? Hur man gör kretsen att använda endast en ingång? : Idea:. Tack [/color]

[Quote = km] Hur sänka vinsten ... [/Quote] Detta är spänning-Gain ekvationer relaterade till varje ingång: AV1 = R4 / R1 AV2 = R4 / R2 AV3 = R4 / R3 Se till att R5 flyttar förskjutningen av båda stegen, enligt följande ekvation: Vo = 5 x (R4 / R5) [quote = km] Hur för 2: a och 3: e ingångar, vad är den maximala växelspänningen? [/Quote] Viac1 = 5V Viac2 = 50V Viac3 = 500V Alla värden är topp-till-topp. [Quote = km] Hur man gör kretsen att använda endast en ingång? [/Quote] Ta bara bort motstånden kopplade till onödiga ingångarna Jag kanske kan hjälpa dig bättre om du berättar för mig vad du ska sätta vid ingången och vad du förväntar dig att få på utgången ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back