A
AntmanLFE
Guest
Hej. Det var bara häromdagen jag tänkte för mig själv att jag skulle älska att spela med en mikrokontroller och hade kommit över en styrelse som jag hade satt ihop för flera år sedan. Det var ett kit och jag förmodligen slutat göra något med det som kod / anslutning var över mitt huvud vid den tidpunkten. Unfortunetly jag dont har någon dokumentation som följde med satsen. Problemet jag står inför i detta skede är att programmera chip. Jag hade en USB till seriell adapter men så småningom fick reda på forum att detta är oanvändbar för detta ändamål. Jag vevas sedan ut den gamla odjuret som hade en seriell port på baksidan och försökte med hjälp av en programmerare som IC-Prog med JDM programmerare förgäves men jag har en känsla av att jag skulle gå i fel riktning och kan göra det riktigt fel så jag trodde jag skulle lägga på forum här. Mikroprocessorn är en PIC16F877A I / P. Im säker inte om jag behöver en separat programmerare som den seriella porten är ansluten till en MAX232 chip ombord. Någon aning s eller förslag på hur jag kan få denna arbetsgrupp?