ATPG testtäckning DFT

P

prashanth73jadhav

Guest
Hej, jag hade två analoga block i min design, som var svart låda på grund av vilken täckning var mycket låg. Så jag lagt omslag floppar på alla in-och utgångar, men ändå täckningen inte förbättras ... Kan någon föreslå vad som bör göras för att förbättra täckningen?

Hej, jag) för den analoga makron, om din analoga makrot har testläge / skanningsläge kompatibel använd denna modell, så att under testläget det kommer att driva utgångarna att veta stater i stället för okända värden. Detta kommer att hjälpa några procent av fel kommer att vara testbara. Om du inte har / får någon modell så kontrollera med den andra metoden. ii) Ett annat tillvägagångssätt är att om du har rätt att lägga kontrollpunkter, för de analoga portarna makro ingång, lägga de enkla mux eller logiska grindar så att analoga makro ska vara i avstängning / off läge. Detta kan du göra via din scanningsläge / test mode signaler. Lägg även till samma enkla mux eller logiska grindar på utgångsportarna så att det kommer att driva något känt värde under scanningsläge / testläge. Annars lägga till kontrollen muxar vid utgångsportarna och anslut en ingång mux till analoga o / p och andra bidrag till befintliga genomsökningsprofiler floppen utsignal som är i samma modul / design som fungerar på samma klocka domän. Så att under skanningsläge MUX väljer sökningen floppen så att skuggan logiken på utgångssidan av analoga makro blir testbara.

Nej logiken jag lägga skapades fler fel ... Så det fanns inte mycket förbättring i täckning ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back