Att simulera en switchad kondensatorkrets?

M

moisiad

Guest
Hej Jag vill simulera en vikt cascode OPAMP med discreate vanligt läge återkopplingskrets. Problemet är att jag inte kan köra en AC-analys direkt, eftersom CMFB kretsen måste köra först i transient analys för att fastställa likspänning som styr nuvarande källorna i OPAMP. Hur vi övervinna detta problem?

switcap och spektra kan köra AC karaktär omkopplare kondensator krets.

Jag har samma fråga, och jag vet switcap och spektra kan köra AC karaktär switch kondensator krets, men nu är frågan är hur man simulera?

Den första, måste du modellera diskreta typen CMFB som en förstärkare med hjälp av e cell (SPICE). Sedan kan du simulera slingförstärkningen och fas marginal CMFB nätet. Stabilitets-och slingförstärkningen är mycket viktigt även då den diskreta typen CMFB är nästan ovillkorligt konvergent. Men förhållandet mellan de två kondensatorerna kommer att påverka hastigheten för konvergens.

Tror du att följande metod ger rätt resultat? : Först att köra en övergående analys för att se värdet på förspänningar som genereras av den switchade kondensatorn nätverket, och sedan en AC-analys med dessa värden som ges till AMP som ideala spänningskällor. Väntar på ditt svar

Hej, Moisiad tror jag att den allmänna metoden kommer att ge korrekta resultat, men du kommer över designa din opamp mycket. Diskret typ betalningsbalansstatistik är mycket kraftfull så allmänna metoden kommer att ge korrekta resultat.

Att Chung-Yuan Chen, Hur man simulera CMFB "pahse marginal och få om jag använder Hspice?

sunking kan du lära oss hur man kontrollerar fasmarginal av en swtiched capcitor krets med hjälp av kadens? Detaljerade stegen i en fallstudie är att föredra ...

Jag använder E källan. u kan slå upp menyn Hspice. u måste veta förhållandet mellan CMFB och OP. Kondensatorn som ett batteri eller spänningskälla. Så E källan kanske: EXX NET1 Net2 v = (.....)

[Quote = sunking] run spöke i IC50. PSS. Pac [/quote] kan du dela vissa dokument om hur du använder. PSS och. Pac?

det finns några frågor med. PSS .pac / .pxf då man simulerar switchade kondensator filter. För det första måste insignalen vara en DC-signal med bara klockan pluse för PSS. det andra är insignalen inställd på en AC-Singal för pac, men PSS är någon parameter ändras, så den första PSS simuleringen är ok för PAC?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back