Batterinivå Display

S

shivabgl

Guest
Hej Jag måste utforma en krets som övervakar 48V, 100Ah Li-on batteri och visa status för batteriet för att indikera laddningsnivå på datorn. Vänligen låt mig veta hur man gör det? Har någon referens design?

hej jag behöver för att utforma en krets som övervakar 48V, 100Ah Li-on batteri och visa status för batteriet för att indikera laddningsnivå på datorn. Vänligen låt mig veta hur man gör det? Har någon referens design?
Är jag ser rätt 100Ah Li-Ion batteri? 8-o är batteriet alltid ansluten på någon laddare? Använd ADC vissa UC med tillräcklig spänningsdelare. Också mäta ström på shunt och att data som du kan använda för att se ammount av Ah som batteriet emot. Data kan vara logg till minneskort eller kan keept på PC. Ungefär så här:
76V_100Ah_Li_ion_Battery_pack_hybrid.jpg
Vad var priset 8-O?

Tack för ditt svar. Ja batteriet alltid ansluten till någon laddare men inte obligatoriskt att ladda alltid. Hur kan jag övervaka ström?

Använd Hall sensor för likström, som kommer att vara bästa lösningen, eller så kan du använda traditionell shunt-sensor. När batteriet är på laddare, är mätning spänning inte användbar så mycket. Hall sensorer:
MCS_SD2537_use.jpg
 acuamp_transducers_300.jpg
Traditionell / vanliga shunt sensor:
UnknownCurrentShunt200A.jpg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back