behöver hjälp med DS1307 RTC

L

lassy

Guest
Jag försöker bygga en RTC att användas inom min temperaturregulator projekt och behöver en PIC assemblerkod som läser och skriver från DS1307 RTC chip.I jag använder den PIC16F877 som har seriall uppgifter och stift klocka .. men har inte en aning om hur man ska gå it.PLEASE hjälpa mig ... tack

Hej, Använder DS1307 I2C-gränssnitt. Det har länge pratat om i detta forum. Klicka på sökknappen på toppen och skriv DS1307 och klicka på sök. Det finns så många länkar i styrelsen att jag ens kunde börja coyeing det ... Om du hittade mitt svar användbart, klicka på knappen som säger Hjälpt mig . Lycka.

Du kan hitta användbar information från projektet av h ** p :/ / www.techdesign.be/

Bättre användning CCS C-kompilator, har den klar funktion för att utföra en I2C kommando.

Hej, jag vet inte om dess "bättre" för att använda C-kompilatorn - Jag antar det beror på vädret som du kan programmera C! Jag har några allmänna I2C rutiner och kommer att publicera dem om du vill, jag använder 16F877A med montering just nu på ett projekt men med en PCF 8583, bör koden fungera alldeles utmärkt. [

hai bättre u användning ds1337 IY är mycket lätt att gränssnitt än 1307 om u vill kod skicka mig ett pm jag är redo att hjälpa u

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back