Bestämma värden för två 741 Op-amp motstånd för invertering signal utan förstärkning

J

johnfin

Guest
Hur avgör jag vilka värden de 2 lika motstånd bör vara invertering en signal utan vinst. Dessutom bör grund av den 741 har också ett motstånd. Jag har sett några exempel där som kallas R3 och equivilant till den parallella motstånd R1 och R2.

Jag läste artikeln och det avsnittet. Mycket crypic och inte lätt att inderstand. Jag kunde inte hitta en utgångspunkt för en 1:1 vända signal. Jag antar att jag kunde börja med två 1K motstånd.

Jag tror att du kan använda 1k och 1k, 10k och 10k - till - 100k och 100k. Hej!

Motstånd valet beror på dina krav. Formlerna är tillgängliga som används för att hitta värdet för motståndet.

Det enklaste sättet att välja är vakues whihc inte drar mycket ström. Du måste se till att antaganden om opamp (hög I / P impedans) följs. Klicka på "hjälpte mig" om jag hjälpte dig.

Formlerna är lätta R2/R1 utan att veta vad de gör är problemet. För vanlig invertering av signalen du vill ha två av samma värden för R1 och R2. Varför använda en resistor alls om värdet kommer att vara 1. Min signal är en 10mA modifierad fyrkantvåg och har försökt två 1K-resistorer, och utsignalen inte är en inversion av den ingående signalen. Används även r3 (GND) med ett värde på den parallella motstånd R1 och R2 per den 741 spec ark.

En spänning efterföljare kan vara både vända och icke-inverterande ... Ha en gå igenom Floyd ...

vad är det du försöker göra? i allmänhet en 741 suger på det mesta, det enda verkliga användningen jag någonsin för dem är när jag behövde en modell transistor nivå, eftersom det är tillgängligt för 741

Det är sant .. det finns bättre och billigare varianter av 741

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back