Byta reläer med en annan elektronisk komponent

• Thread starter Vignesh goutham
  • Start date
V

Vignesh goutham

Guest
Hur du byter ett relä i en krets av en annan komponent? Jag vill slå på och av AC när en fm puls i ON och OFF respektive .. Gör hjälpa mig i this.I behöver en annan komponent i stället för ett relä.

Vad sägs om solid state reläer? Återigen relä men fullt elektroniken inte mekanisk. [Url = http://en.wikipedia.org/wiki/Solid_state_relay] Halvledarrelä - Wikipedia, den fria encyklopedin [/url]

Använda en triac för att driva en växelströmslast. Använd den med en drivrutin (MOC3021, isolerad TRIAC förare). Hälsningar.

Du har inte definierar utströmmen som skall hanteras. Om det är bara några milliapms kan du använda en optokopplare med en TRIAC eller SCR (som CNY30 eller så) och om det är i ampere du kan hitta några SOLIDSTATE relä (en elektronisk koppling som reläet men inte mekanisk). Ytterligare frågor välkomna om det behövs.

Vänligen förtydliga detaljer i inspänningen availaable och utspänning / ström du behöver byta. En statisk CMOS relä har ingång DC (LED), optokopplade en triac med 230VAC/1Amp betyg. De max lastströmmar ha 1 microsecs kopplingstider och prat / jitterfree. Anordningen är 6pin eller 8pin.

Jag använder en 5V DC för att styra 230V AC.To vara tydlig, får spolen i reläet 5V DC försörjning och den gemensamma terminalen och NO terminalen får 230V AC. Men problemet är att jag vill använda en annan komponent istället för relä ..! Tack på förhand .. [color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 22:35 ---------- Tidigare inlägg var 22:34 ---------- [/SIZE] [/color] inspänning skulle vara 5V DC och jag måste kontrollera 230V AC.

Alla rimliga elektroniska omkopplare varianter för denna ansökan (triac, SCR, solid state relä) har nämnts. Vad behöver du mer?

Great .. Använd en opto kopplad CMOS relä som har lett operativ kontroll av registrering på ungefär 2.2VDC/3mA att styra en inbyggd 230VAC triac som slås PÅ /) OFF beroende jon LED control.The verksamheten sker vid nollgenomgångar med 3vAC hysteres. De nuvarande betyg är normalt 500mA / 1Amp

Jag föreslog användning av optotriavc med noll korsning detek. .. Det KAQV serien har ingång 5VDC logik och 230VAC / 130mA ström betygsatt. Det är ett 4pin anordning och användbart

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back