C eller Matlab?

J

jamesyang1209

Guest
Bästa gruppen,
När man utvecklar video compression algorithm använda Matlab eller C kommer att bli bättre?

Android L wraz z nowymi urządzeniami z rodziny Nexus ma wedle licznych doniesień zostać oficjalnie zaprezentowany dzisiaj o 18. Do internetu trafiły już zdjęcia prezentujące cennik nowych smartfonów i tabletów pracujących pod kontrolą nowego systemu operacyjnego od Google. Wygląda on bardzo prawdopodobnie.

Read more...

Du kan lätt utveckla videokomprimering algoritm i Matlab.
Matlab är snabb som c och du kan översätta koden till C / C med Matlab-c kompilator.

Varför min professor sa till oss: Använd C kommer att bli bättre, eftersom en del "minne problem" kommer du att stöta på när du använder C för att programmera.Men Matlab inte.

Jag tycker du ska börja med Matlab särskilt om du börjar från scratch.sedan om du har tid för beräkning eller minne problem, kan du skriva C-kod för att bygga en dll inculding funktioner din Matlab skript som är alltför computational intesive.

hälsningar.

I Matlab kan du också översätta din funktion dll.
På så sätt din hastighet kommer att öka.

Har du någonsin försöka översätta Matlab-kod till C / C ?
Är resultatet bra?
Ska jag betala en massa effor att ändra C / C resultat?

Ja, jag översätta vissa malab funktioner till C & ändra
och sammanställa dem i MVC 6.

Använd MATLAB, verry snabb och bra lösning.Inget behov direkt använda C , MATLAB översätta detta OK.

Är Matlab-c kompilator finns i Matlab version 5.x?
Hur du använder (kort introduktion)?
TKS.

Inte många program eller en person som kan slå Matlab i prototyper algoritmer som innebär en hel del beräkningar.Dess biblioteket jävla omfattande.Det är en bra utgångspunkt ändå.

Men inte avsätta mer tid om du avser att använda Matlab - C kompilator.Jag kan inte klaga på hastigheten, men jag allvarligt tvivel om dess portabilitet.C -kod som genereras till stor del krokar till Matlab libs.IIRC, kompilatorn C version är kopplat till vissa Matlab DLL-filer.Någon gång måste du byta till något i stil med C om målet ansökan i embeded systemet.När större skala uppförande förväntas, du måste skrivas om en hel del funktioner i C ....

Matlab är alltför dyr för att användas utanför forskning.De kommer inte att tillåta dig att använda Matlab köra Temne gratis ...Även förra gången jag hantera Matlab / C kompilator var tillbaka i Matlab 5,0 dagar, jag anser att beroendet av den installerade versionen av Matlab när man kör den exporterade C är mer drag än fel att Mathworks.De behöver låsa utvecklare ner något.

ja, det finns i Matlab 5.x.Först installera vc .
Använd sedan "mbuild-setup"-kommandot i Matlab för att konfigurera din Matlab.
Slutligen använder "MCC" för att omvandla Matlab-kod till C .
För mer hjälp om MCC kommando se hjälp av MCC i Matlab."Hjälp MCC".

lamom skrev:

Jag tycker att C är bättre

Matlab är inte professionell

Matlab kan du kontrollera dina idéer snabbare och omvandla resultatet till C / C -kod, å andra sidan, om du design tar resurser, kan du skriva det i C, efter kontroll i Matlab, till exempel

siosavin skrev:du kan översätta dina Matlab-kod för att dll eller C eller exe.

Sedan programmet köra fort som c.

Använd C eller C , kan du enkelt hitta en hel del bibliotek för nästan alla problem du behandlar whit

Använd C på Matlab ..detta kommer att ge u möjlighet att ha en fristående C-kod (oavsett instrument) ..och samma gång och kan köra ur C på Matlab ..
men om u används Matlab språk ..och även om det
är convertable till C ..det kommer ändå inte vara mogen C som om u skrev C direkt från början ..

Ur Prof. är 100% sant ..
Jag antar att han kan begära och senare till hamn ur koden till en DSP eller så ..och även om Matlab stöder vissa DSPs, C suports alla DSPs i världen ..

Jag kommer att testa algoritmen i MATLAB och C / församling för riktiga applikationer och använda MATLAB resultat att kontrollera C-kod

altivec skrev:Detta gäller för enkla algoritmer eller enklare behandling systemet.
men med många loopar, flera fall uttalanden och så vidare, C / C kodgenerering är fortfarande inte mycket effektivt.

hälsningar

siosavin skrev:Jag såg att C kod från Matlab är snabbare än min C -kod.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back