Clock Routing

P

prithivikumars

Guest
Hej,

I 7 metallskikt process som metallskikt är att föredra vid klockan dirigering?Vad är orsaken?

Prithivi.

Dzięki uprzejmości serwisu motofirmware.com możemy się co nieco dowiedzieć o najnowszym flagowym urządzeniu Motoroli, kryjącym się pod nazwą Droid Turbo. Co ciekawe, wyciek informacji nie pochodzi od osoby trzeciej, czy nieznanego żródła a… z oficjalnej instrukcji użytkownika pochodzącej z sieci Verizon....

Read more...

Hej,
Jag tror att de 7 lagret är det bättre att minska förseningar och ström som förbrukas i klockan trädet.

Hej,

Om vi rutten 7. Metallskikt vi kommer att ha fler kapacitiva effekten.Det kommer att ge fler förseningar rätt.

Rätta mig om jag har fel.

Prithivi.

Jag är inte expert på detta område.Kanske jag har fel.Det är en kompromiss.Du vet att förseningar är funktion av C och R. Om vi rutten den 7: e lagret så finns det mer capcitive effekt och mindre resistif en.

ibland översta lagret är tjockare ...så det är bara använda vanlig lager och låt routern göra saker för dig.
Fred

första preferens går för makten
Metal 7 och metall 6 går för makt och kvarvarande högre skikt kommer att gå för klocka dirigering BCZ för högre skikt motståndet är mindre mindre ir droppe

Bye vårda

Middle routing lager såsom 4, 5 och 6 tenderar att ha samma egenskaper så att klockan kan vara mer förutsägbart på dessa lager.Dessutom är färre vias krävs för att ansluta till metall 2 klockan stift floppar.Såsom jedy206, den övre skikten är ibland tjockare, och i likhet med vlsitechnology, den övre skikten är vanligtvis reserverad för makten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back