DAC output till Proportionell ventil - newbie

M

Mkr

Guest
Hello All,
Jag kontrollerar en Proportionell ventil från en DAC output.Den Proportionell ventil spec.är 0-5V, 0-350mA och de är linjär.

Jag behöver en drivrutin, där av DAC produktionen foder till föraren och föraren kommer att kontrollera Proportionell ventil.T.ex.: när DAC produktionen 3.2V föraren bör output 3.2V till Proportionell ventil med lämpliga nuvarande.

Kan någon ge ett förslag.Please help.

tack

Mkr

mkr,
Om DAC är en spänningsutgång typ ansluter du simly en buffert förstärkare med 350mA köra förmåga till DAC spänningsutgång.Om DAC är en utström typ, buffert förstärkare kan användas i det befintliga till spänning konvertering krets.Apex har ett komplett sortiment av hög effekt Op-Amps som skulle fungera bra.För aktuell med spänningsomvandlare systemet, se h ** p: / / focus.ti.com/lit/ml/sloa090/sloa090.pdf, para 18,9
.eller
h ** p: / / legwww.epfl.ch / ~ decurnex/TP_Electronique_Master_1/Data_Sheets/AD7524.pdf
.
Flesta datablad innehålla motsvarande kretsar för strömmen till spänning konvertering.
Hälsningar,
Kral

Hello All,
Jag letar efter en buffert förstärkare / amplifer enighet vinst som fungerar på 5V till 12V och utström 750mA max.Operationen spänningen är 0 till 5 V och ström 0mA till 350mA.En DAC kommer att driva denna amplifer.

Kan någon påminna om denna typ av förstärkare är tillgänglig på marknaden med modell no:.

Jag uppskattar er hjälp.

Tack

Mkr

mkr,
Check out the Apex hemsida.

h ** p / / www.apexmicrotech.com / mainsite / products / linear_overview.asp
Hälsningar,
Kral

Karl
Kommer PA75CC, PA75CD, PA75CX från spets möta spec.Jag tror att nära vad jag letar efter.

Lämna ett meddelande

Tack

Mkr

mkr,
Jag tror att det PA75 kommer att fungera.Behöver du en dubbel?Jag har inte tittat, men jag misstänker att Apex har något liknande i en enda förstärkare.
Hälsningar,
Kral

Karl
Jag har inte hittat någon med gemensam kanal för det utbud jag letar efter i spetsen.

Tack

Mkr

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back