DDR-minne strobe till CLK routing rules

B

buenos

Guest
hej

Finns det någon som vet vad finns det för regler (och varför) för strobe till referens-klocka spår längd matchande på DDR minnen?Jag har en appnote för processorn jag usung, det finns konkreta värden, men ingen tillräcklig förklaring.

Jag har redan DDR appnotes, så du dont säga saker som att: "här är en appnote, det finns massor av saker om DDR ..."

Główna wygrana w loterii to marzenie wielu osób. Niestety szanse są niewielkie, czy można zatem przewidzieć wygraną lub przechytrzyć system?

Read more...

Hej,

Jag är lite oklart vad du letar efter.Kan du vara lite mer specifik i din fråga?

Tja, DDR signaler höghastighetståg och de måste uppfylla de särskilda krav på snabbhet och det är därför de måste vara väldigt väl mot varandra och att inte överskrida tidpunkten marginaler.

Den matchningsregler beror på DDR-typ och minnet arrangemanget liksom Typ av styrgränssnitt.Reglerna kan variera, till exempel om du har gemensamma kontaktytor DDR till ett specifikt minne ledaren i en kedja arrangemet vs stjärna topologi.

Oavsett topologin du använder DDR längden matchande grupper är följande:

ADDR och CTRL (inklusive ODT om sådan används)
DATA och Strobe
KLOCKOR

Hoppas att detta hjälper.

Layout Guy

Hej,

Sök i detta forum kan du få svar på din fråga ....Hälsningar

Ramesh

Layout guy: thanx, men jag visste alreay dessa.och frågan var inte så allmänt, men mer specifik om data_strobe till referens klockan matchning.här finns också.

Ramesh: I couldnt finna svar efter att ha genomsökt forum

Hej,

Kolla den här tomt ute, titta på kapitel 6, kan u få lite nyttig information.

http://www.freescale.com/files/32bit/doc/app_note/AN2582.pdf

Hälsningar

Ramesh

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back