Dell Desktop kommer inte upp, bara blinkar

S

samoltech

Guest
pls hus, jag behöver hjälp .. Jag arbetar på en Dell OptiPlex skrivbord, när jag slår på den .. det bara blinkar och det blinkande fortsätter tills jag tar bort kraften ... please Vad gör jag för att rätta till detta. dess makt ledde brinner blinka och inte gå ut med genom att trycka på strömbrytaren tills jag tar bort nätkabeln från systemet

vad blinkar strömlampan glödande eller något har du försöka starta om datorn försöka se om fläkten ljudet hörs för dig eller inte

Markera avbryta, viloläge och alternativ viloläge i OS och BIOS. Speciellt i BIOS alternativet avsnittet om har. Dessutom är detta problem känt för "Optiplex 990 och 790". Kolla PSU eller prova andra PSU. : Wink:

Ändra strömkabeln om problemet inte löst än vad du borde gå till servicecenter.

det verkar som det är problem med dina SMPS. väl ... öppna upp era SMPS och kontrollera om utbuktade kondensatorer och kolla alla utspänningarna som 12 V +5 V 3,3

Får du ljudet POST pip när datorn startas? kan du mäta spänningarna +12 V, +5 V och 3,3 V vid en extra kontakt med en digital multimeter, om de är utom räckhåll då bättre att ersätta SMPS strömförsörjning

Jag är nyfiken ... har du någonsin få en riktig lösning för detta? Om så är fallet, låt oss veta vad som hände.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back